TDK témák

Az Üzleti Tudományok és Digitális Ismeretek Intézet javasolt TDK témái

Dr. Balázs Zsuzsanna, adjunktus

  1. A művészetek üzleti potenciáljának vizsgálata / Examining the business potential of the arts
  2. A művészet és a marketing viszonya (film, színház, fotográfia, festészet, irodalom, stb.) / Marketing the arts (film, performing arts, photography, visual arts, literature, etc.)
  3. Az üzleti élet és a társadalom genderszempontú vizsgálata / Examining the relationship between business, gender, and society
  4. LMBTQA+ emberek munkahelyi tapasztalatai / The experiences of the LGBTQA+ people in the workplace
  5. Az érzékenyítő tréningek szerepe a vállalati kultúrára / The effect of sensitization trainings on organisational cultures
  6. Az interkulturális kompetencia szerepe a vállalatok életében / The role of intercultural competencies in business life
  7. Írország, Magyarország és Olaszország üzleti és társadalmi kapcsolatának vizsgálata / Examining the business and social relationships between Ireland, Italy and Hungary
  8. Theatre and Economics – the Business of Theatres / A színház és a gazdaság viszonya
  9. A sztereotípiák, előítéletek és ideológiák szerepe a nők és kisebbségi csoportok munkateljesítményére / The effect of stereotypes, prejudicies and ideologies on the work performance of women and minorities

Dr. Bálint Krisztián, adjunktus

  1. Blokklánctechnológiában rejlő lehetőségek vizsgálata
  2. Hagyományos pénzügyi megoldások összehasonlítása a centralizált (CeFi), illetve decentralizált (DeFi) pénzügyekkel
  3. Az NFT (non-fungitible token) projektekben rejlő lehetőségek vizsgálata
  4. Bányászati lehetőségek vizsgálata a blokkláncon
  5. Kriptovalutával kapcsolatos szabályozások és adózási megoldások
  6. A kriptovalutákkal történő visszaélélések és bűncselekmények vizsgálata
  7. A metaverzumban rejlő marketing lehetőségek vizsgálata vállalati szempontból
  8. Vállalati információbiztonság és annak menedzselése
  9. Banki tevékenységekhez tartozó biometrikus azonosítási lehetőségek vizsgálata
  10. Elektronikus oktatás alapú továbbképzési lehetőségek vizsgálata a vállalati szférában
  11. E-learning alapú biztonságtudatossági képzés iránti vállalati igények feltérképezés
  12. Lehetséges biometrikus azonosítási megoldások az oktatási intézményekben
  13. Az oktatástechnológiában és az elektronikus tanulásban rejlő lehetőségek vizsgálata
  14. Álláskeresési technikák és az ehhez kapcsolódó információs források vizsgálata
  15. Munkaerő-piaci trendek. A mai magyar munkaerőpiac sajátosságainak vizsgálata
  16. Önmotivációs technikák és az önszabályozás szerepének vizsgálata a szakmai fejlődésben

Borbás László, mester oktató

  1. Tudásvezérelt újraiparosítás az EU-ban és Magyarországon.
  2. Sikeres családi vállalkozások egy hazai borvidéken.
  3. Az EU egyes szektorális (agrár, verseny, kereskedelem stb) politikáinak megvalósulása Magyarországon.
  4. A jogharmonizáció megjelenése a gazdasági illetve társadalmi élet egyes területein.
  5. Magyarország EU-hoz való csatlakozásának hatásai a magyar gazdaság egyes szektoraira.
  6. Az EU eddigi és további bővítésének problémái, következményei.
  7. Az EU intézményrendszere reformjának szükségessége és nehézségei.
  8. A Monetáris Unióhoz való csatlakozás feltételei, esélyei, problémái.
  9. A kis- és középvállalkozások versenyképességének vizsgálata az EU-ban.
  10. Az EU kis-és középvállalkozásokra vonatkozó politikája, programjai.
  11. A magyar KKV-politika EU-s vonatkozásai
  12. Az EU regionális politikájának érvényesülése Magyarországon.
  13. Az Europa2020 program tartalma, megvalósításának feltételrendszere.
  14. Az Europa2020 program magyar vonatkozásai, végrehajtásának problémái.
  15. Az EU 2014-2020 közötti Többéves Pénzügyi Keretprogramjának (Multiannual Financial Framework) elemei, az egyes részprogramok elemzése.

Fehér-Polgár Pál, tanársegéd

  1. A benchmarking gyakorlati alkalmazása
  2. Vállalkozásindítás, üzleti tervezés.
  3. A biometrikus azonosítás lehetőségei, korlátai általában és/vagy konkrét helyzetben
  4. A digitális aláírás lehetséges problémái
  5. A Nagy Testvér figyel – lehetőségek és problémák a (mobil) internet korában és/vagy az internet- és mobiltelefon szolgáltatás során kezelt és megőrzött adatok Magyarországon és az EUban
  6. A gazdasági bűnözés és az informatika
  7. Jelszótörési lehetőségek és jelszóbiztonság
  8. Költséghatékony és biztonságos kommunikáció a vállalati szférában
  9. Torrent: a technika és a jog ellentmondásai
  10. Biztonságos kommunikációs megoldások a (mobil) üzleti világban
  11. Az informatikai fejlődés követése vagy figyelmen kívül hagyása egy kisvállalkozásnál.

Dr. Gyarmati Gábor, adjunktus

  1. Egy cég fenntarthatóságának vizsgálata. Avagy a fenntarthatóság 3 pillére miképpen jelenik meg egy vállalatnál?
  2. Mitől számít fenntarthatónak egy vállalati tevékenység, egy szektor, vagy egy gazdaság- átfogó elemzés. 
  3. A cigarettafogyasztás hatása a munkaerőre, és a termelékenységre.
  4. Az alkoholfogyasztás hatása a munkamorálra, és a termelékenységre.
  5. Háromdimenziós gazdaság, avagy az erkölcs megjelenése a gazdaságban, vagy egy vállalatnál.
  6. Napjaink válságainak elemzése, hátterének feltárása. Kelet Európa, Közel-Kelet.
  7. Az egészség és a gazdaság kapcsolata. Miért éri meg egészségesnek lenni, és miért nem?
  8. Üzleti tervezés és üzleti értékelés működő vállalkozásnál.
  9. Egy új termék piaci bevezetésének elemző bemutatása egy konkrét vállalkozásnál.
  10. A vállalkozások és vállalkozók jellemzőinek megjelenése egy konkrét vállalkozásnál.
  11. A munkaerő-piac által elvárt kompetenciák.
  12. A szervezeti kultúra hatása a vállalkozásokra.
  13. A vállalati stratégia megvalósulása egy KKV szektorba tartozó vállalkozásnál.
  14. Egy tetszőlegesen választott magyarországi középvállalkozás fejlődési pályájának vizsgálata, értékelése az életciklus modellek tükrében.
  15. Az agrárélelmiszerek külkereskedelmének versenyképessége.
  16. Termékek külkereskedelmi versenyképessége.
  17. Egy agrártermék, vagy termék fenntarthatóságának három pillére.
  18. Bioüzemanyagok versenyképessége.
  19. A precíziós mezőgazdaság gazdasági vetületei.
  20. Drónok használata a mezőgazdaságban. Milyen előnyei, gazdasági vetületei vannak?
  21. A környezetvédelem és környezeti tudatosság a fogyasztóknál.
  22. Biogazdálkodás vagy ciklikus gazdaság kérdései a 21. században.
  1. Assessing the sustainability of a company. Or sustainability How are the 3 pillars of sustainability in a company?
  2. What makes a business, a sector or an economy sustainable – a comprehensive analysis.
  3. The impact of cigarette consumption on labour and productivity.
  4. The impact of alcohol consumption on work morale and productivity.
  5. Three-dimensional economy or the emergence of morality in the economy or in a firm.
  6. Analysing the crises of our time, exploring their background. Eastern Europe, Middle East.
  7. The relationship between health and the economy. Why is it worth being healthy and why not?
  8. Business planning and business evaluation in an operating business.
  9. An analytical presentation of the market introduction of a new product in a specific business.
  10. Presentation of the characteristics of businesses and entrepreneurs in a specific enterprise.
  11. Competences required by the labour market.
  12. The impact of organisational culture on enterprises.
  13. The implementation of the enterprise strategy in an enterprise in the SME sector.
  14. A medium-sized enterprise in Hungary of your choice development path of a selected SME in Hungary, using life cycle models analysis of a business cycle.
  15. Competitiveness of agri-food trade export-import
  16. Competitiveness of products in foreign trade.
  17. The three pillars of sustainability of an agricultural product or commodity.
  18. Competitiveness of biofuels.
  19. Economic aspects of precision agriculture.
  20. Use of drones in agriculture. What are the benefits and economic aspects?
  21. Environmental protection and environmental awareness among consumers.
  22. issues of organic or cyclical farming in the 21st century.

Dr. Horváth Ádám, adjunktus

  1. A Business Shared Centerek telepítési tényezőinek hatása a szakosodásra V4-es térség + EU új tagállamokban
  2. A Business Shared Centerek előnyei és hátrányai az adott ország gazdaságára
  3. Aktuális trendek a Business Shared Centerek EU-s piacán
  4. Adatbányászati módszerek alkalmazhatósága nem integrált vállalat-irányítási rendszerekkel dolgozó vállalatok esetében
  5. Egyedi üzleti probléma megoldása Oracle Application Expressel
  6. SaaS-megoldásokra áttérés a KKV-k esetében
  7. PaaS-megoldások használata a KKV-kban
  8. IaaS-megoldások használata a KKV-kban
  9. Privat Cloud kialakítása egy magyarországi cégben
  10. IKT-infrastuktúra stratégiai szerepe a magyar KKV-k életében
  11. Az információ-biztonság szerepe a magyar KKV-k életében
  12. A magyar KKV-k előtt információ-biztonsági kihívások
  13. Digitális transzformáció üzleti hatása
  14. Digitális transzformáció infrastrukturális hatása
  15. Digitális önvédelem a XXI. században
  16. AI társadalmi kockázatai

Dr. Hoványi-Nagy Fruzsina, adjunktus

1. Design thinking/kommunikáció a vállalati kultúrában
2. Játszmaelmélet és játszmaoldás kommunikációs kihívásai munkahelyi környezetben
3. Retorika és üzleti tudományok kapcsolata
4. Klasszikus és kortárs: művészetek társadalomátalakító szerepe a kezdetektől a jelenkori munkaerőpiacig
5. Kultúramarketing mint vállalati tevékenység
6. Tradíció és innováció: szónoki mesterség mint vezetői kompetencia
7. Esztétikai tervezés elméletben és gyakorlatban
8. Divatelmélet (kortárs divatipar) piaci kapcsolódásai:
(divat az online térben, digitális divat, fenntarthatóság, divat és kommunikáció)

Dr. Katona Ferenc, adjunktus

  1. A magyar bankrendszer szerepének a vizsgálata az ingatlanpiac alakulásának viszonylatában
  2. Vállalkozások finanszírozási lehetőségeinek a vizsgálata, egy konkrét vállalati példán keresztül is
  3. Lízing, mint finanszírozási megoldás
  4. Beruházásgazdaságossági vizsgálat egy konkrét vállalati példán keresztül
  5. Marketingráfordítások, mint beruházások a vállalkozás tevékenységébe
  6. Vállalatátvilágítás, egy konkrét példán keresztül is
  7. Vállalkozás pénzügyi-gazdasági vizsgálata
  8. Egy vállalkozás marketingstratégiájának a vizsgálata
  9. Egy vállalkozás vagy termék marketingkommunikációs stratégiájának az elemzése 10. Marketingpolitikai döntések vizsgálata a termék életciklusának függvényében
  10. Csomagolás szerepének vizsgálata a termék/vállalat kommunikációs politikájában
  11. Reklámhatékonyság vizsgálat
  12. Közösségi hálózatok szerepének vizsgálata a termék/vállalat kommunikációs politikájában
  13. A marketing szerepének vizsgálata a KKV szektor esetében
  14. A válság hatása a vállalkozások marketingstratégiájára
  15. Egy vállalkozás értékelése
  16. Működő vállalat átvilágítása
  17. Stratégiai tervezés egy konkrét vállalkozás esetében
  18. Üzleti tervezés egy konkrét vállalkozás esetében
  19. A marketing-controlling rendszer vizsgálata egy konkrét vállalat esetében
  20. A marketing-controlling szerepének a vizsgálata a vállalkozások hatékonyságának a szempontjából
  21. A tervezés szerepe a vállalatok marketingtevékenységében
  22. Egy vállalkozás likviditási és finanszírozási kérdéseinek vizsgálata, összefüggései
  23. Az outsourcing szerepe, gazdasági, szervezési és fejlesztési hatásainak elemzése a vállalkozásokban
  24. Az elektronikus és az internetes kereskedelem formái, fejlődése, gyakorlati alkalmazásának feltételei és lehetőségei
  25. Tárgyi eszközgazdálkodás vizsgálata
  26. Forgóeszköz-gazdálkodás hatékonyságának vizsgálata
  27. Drónok gazdasági alkalmazása
  28. A CSOK szerepe az építőiparban
  29. A bevándorlás hatása a GDP-re

Dr. Keszthelyi András, egyetemi docens

  1. A magánszféra védelme a XXI. században
  2. Papír tankönyv kontra e-tankönyv
  3. Jelszóhasználati szokások vizsgálata
  4. Online stratégia tervezése egyetemünk/karunk számára
  5. Adatmodellező eszközök összehasonlító elemzése
  6. Tanulmányi nyilvántartó rendszer (részleges) adatmodellezése, tervezése
  7. Tanulmányi nyilvántartó rendszer terhelhetőségének vizsgálata
  8. A szabad szoftverek használatának tapasztalatai és/vagy lehetőségei a közszférában és/vagy az üzleti életben
  9. Gazdasági bűnözés és informatika
  10. A felhasználók védelme és a cenzúra határa
  1. Protection of privacy in the 21st entury
  2. Paper schoolbook vs. e-schoolbook
  3. Investigation of password usage habits
  4. Planning of online strategy for our faculty
  5. Comparative analysis of data modelling tools
  6. (Partial) Data modelling of a scholar information system
  7. Measuring the loadability of a scholar information system
  8. Experiences and/or possibilities of using free softwares in public administration
  9. Business crime and IT
  10. Red line between protecting users and censorship

Dr. Szikora Péter, egyetemi docens

  1. Csoportos döntések vizsgálata
  2. Bizonytalanságok kezelésére is alkalmas ismeretalapú döntés előkészítő rendszerek.
  3. Többkritériumos döntési problémák vizsgálata
  4. Informatikai biztonság: üzleti és szabad szoftverek
  5. A szabad szoftverek használatának tapasztalatai a közszférában
  6. A Neptun hallgatói felületének elemzése és értékelése
  7. Linuxra váltás lehetőségei egy kis és közepes vállalkozásánál
  8. Könyvtár kontra e-book, (elektronikus könyvek megjelenésének a hatása a gazdaságra)
  9. Php és MySQL avagy programozzunk szabadon (költségcsökkentési lehetőségek egy kisvállalkozásnál)
  10. Az interneten terjedő számítógépes játékok hatása a fiatal generációra
  11. Az informatikai fejlődés követése vagy figyelmen kívül hagyása egy kisvállalkozásnál.
  12. Élet a campus licenc nélkül az oktatásban
  13. Hallgatói motivációk vizsgálata a felsőoktatásban
  14. Folyamatos számonkérés hatása a hallgatói eredményekre a felsőoktatásban

Prof. Dr. Tick Andrea, egyetemi tanár

  1. Társadalmi felelősségvállalás gyakorlata nem profit-orientált illetve profitorientált szervezetek, különösen KKV-k esetén.
  2. Adatvédelem, adatbiztonság online környezetben
  3. Biztonságtudatosság online környezetben
  4. AI biztonsági kihívásai a fogyasztói társadalomban
  5. AI lehetőségek a fogyasztói társadalomban
  6. Mire jó az AI a digitális és fogyasztói társadalomban?
  7. Az LLM – ChatGPT lehetőségei és kihivásai a társadalom dimenzióiban
  8. Az LLM -Chat GPT felforgató ereje a társadalomban és az üzleti világban
  9. Közösségi média üzleti alkalmazásai
  10. Társadalmi felelősségvállalás a kulturális dimenziók tükrében KKV-k esetén
  11. Vállalatirányítási rendszerek lehetőségei KKV-k esetén
  12. Üzleti Intelligencia megoldások KKV-k esetében
  13. Society 5.0 – a jövő digitális társadalma?
  14. Biztonságos vizsgáztatás a digitális oktatásban
  15. A blended learning létjogosultsága
  16. Fenntarthatóság gyakorlata KKV-k esetén
  1. Social Responsibility practices at non-profit-oriented as well as at profit-oriented organization, especially in case of SMEs
  2. Social responsibility in the respect of cultural dimensions in SMEs
  3. ERP and IAE possibilities for SMEs
  4. Business Intelligence solutions for SMEs
  5. Society 5.0 – the digital society of the future?
  6. AI security challenges in the consumer society
  7. AI possibilities in the consumer society
  8. What good is AI in a digital and consumer society?
  9. Possibilities and challenges of LLM – ChatGPT in the dimensions of society
  10. The transformative and disruptive power of LLM -Chat GPT in society and business
  11. Secure assessment in digital education
  12. Blended learning or online learning?
  13. Sustainability practice in case of SMEs