Az Üzleti Tudományok és Digitális Ismeretek Intézet javasolt TDK témái
Dr. Balázs Zsuzsanna, adjunktus
- A művészetek üzleti potenciáljának vizsgálata / Examining the business potential of the arts
- A művészet és a marketing viszonya (film, színház, fotográfia, festészet, irodalom, stb.) / Marketing the arts (film, performing arts, photography, visual arts, literature, etc.)
- Az üzleti élet és a társadalom genderszempontú vizsgálata / Examining the relationship between business, gender, and society
- LMBTQA+ emberek munkahelyi tapasztalatai / The experiences of the LGBTQA+ people in the workplace
- Az érzékenyítő tréningek szerepe a vállalati kultúrára / The effect of sensitization trainings on organisational cultures
- Az interkulturális kompetencia szerepe a vállalatok életében / The role of intercultural competencies in business life
- Írország, Magyarország és Olaszország üzleti és társadalmi kapcsolatának vizsgálata / Examining the business and social relationships between Ireland, Italy and Hungary
- Theatre and Economics – the Business of Theatres / A színház és a gazdaság viszonya
- A sztereotípiák, előítéletek és ideológiák szerepe a nők és kisebbségi csoportok munkateljesítményére / The effect of stereotypes, prejudicies and ideologies on the work performance of women and minorities
Dr. Bálint Krisztián, adjunktus
- Blokklánctechnológiában rejlő lehetőségek vizsgálata
- Hagyományos pénzügyi megoldások összehasonlítása a centralizált (CeFi), illetve decentralizált (DeFi) pénzügyekkel
- Az NFT (non-fungitible token) projektekben rejlő lehetőségek vizsgálata
- Bányászati lehetőségek vizsgálata a blokkláncon
- Kriptovalutával kapcsolatos szabályozások és adózási megoldások
- A kriptovalutákkal történő visszaélélések és bűncselekmények vizsgálata
- A metaverzumban rejlő marketing lehetőségek vizsgálata vállalati szempontból
- Vállalati információbiztonság és annak menedzselése
- Banki tevékenységekhez tartozó biometrikus azonosítási lehetőségek vizsgálata
- Elektronikus oktatás alapú továbbképzési lehetőségek vizsgálata a vállalati szférában
- E-learning alapú biztonságtudatossági képzés iránti vállalati igények feltérképezés
- Lehetséges biometrikus azonosítási megoldások az oktatási intézményekben
- Az oktatástechnológiában és az elektronikus tanulásban rejlő lehetőségek vizsgálata
- Álláskeresési technikák és az ehhez kapcsolódó információs források vizsgálata
- Munkaerő-piaci trendek. A mai magyar munkaerőpiac sajátosságainak vizsgálata
- Önmotivációs technikák és az önszabályozás szerepének vizsgálata a szakmai fejlődésben
Borbás László, mester oktató
- Tudásvezérelt újraiparosítás az EU-ban és Magyarországon.
- Sikeres családi vállalkozások egy hazai borvidéken.
- Az EU egyes szektorális (agrár, verseny, kereskedelem stb) politikáinak megvalósulása Magyarországon.
- A jogharmonizáció megjelenése a gazdasági illetve társadalmi élet egyes területein.
- Magyarország EU-hoz való csatlakozásának hatásai a magyar gazdaság egyes szektoraira.
- Az EU eddigi és további bővítésének problémái, következményei.
- Az EU intézményrendszere reformjának szükségessége és nehézségei.
- A Monetáris Unióhoz való csatlakozás feltételei, esélyei, problémái.
- A kis- és középvállalkozások versenyképességének vizsgálata az EU-ban.
- Az EU kis-és középvállalkozásokra vonatkozó politikája, programjai.
- A magyar KKV-politika EU-s vonatkozásai
- Az EU regionális politikájának érvényesülése Magyarországon.
- Az Europa2020 program tartalma, megvalósításának feltételrendszere.
- Az Europa2020 program magyar vonatkozásai, végrehajtásának problémái.
- Az EU 2014-2020 közötti Többéves Pénzügyi Keretprogramjának (Multiannual Financial Framework) elemei, az egyes részprogramok elemzése.
Fehér-Polgár Pál, tanársegéd
- A benchmarking gyakorlati alkalmazása
- Vállalkozásindítás, üzleti tervezés.
- A biometrikus azonosítás lehetőségei, korlátai általában és/vagy konkrét helyzetben
- A digitális aláírás lehetséges problémái
- A Nagy Testvér figyel – lehetőségek és problémák a (mobil) internet korában és/vagy az internet- és mobiltelefon szolgáltatás során kezelt és megőrzött adatok Magyarországon és az EUban
- A gazdasági bűnözés és az informatika
- Jelszótörési lehetőségek és jelszóbiztonság
- Költséghatékony és biztonságos kommunikáció a vállalati szférában
- Torrent: a technika és a jog ellentmondásai
- Biztonságos kommunikációs megoldások a (mobil) üzleti világban
- Az informatikai fejlődés követése vagy figyelmen kívül hagyása egy kisvállalkozásnál.
Dr. Gyarmati Gábor, adjunktus
- Egy cég fenntarthatóságának vizsgálata. Avagy a fenntarthatóság 3 pillére miképpen jelenik meg egy vállalatnál?
- Mitől számít fenntarthatónak egy vállalati tevékenység, egy szektor, vagy egy gazdaság- átfogó elemzés.
- A cigarettafogyasztás hatása a munkaerőre, és a termelékenységre.
- Az alkoholfogyasztás hatása a munkamorálra, és a termelékenységre.
- Háromdimenziós gazdaság, avagy az erkölcs megjelenése a gazdaságban, vagy egy vállalatnál.
- Napjaink válságainak elemzése, hátterének feltárása. Kelet Európa, Közel-Kelet.
- Az egészség és a gazdaság kapcsolata. Miért éri meg egészségesnek lenni, és miért nem?
- Üzleti tervezés és üzleti értékelés működő vállalkozásnál.
- Egy új termék piaci bevezetésének elemző bemutatása egy konkrét vállalkozásnál.
- A vállalkozások és vállalkozók jellemzőinek megjelenése egy konkrét vállalkozásnál.
- A munkaerő-piac által elvárt kompetenciák.
- A szervezeti kultúra hatása a vállalkozásokra.
- A vállalati stratégia megvalósulása egy KKV szektorba tartozó vállalkozásnál.
- Egy tetszőlegesen választott magyarországi középvállalkozás fejlődési pályájának vizsgálata, értékelése az életciklus modellek tükrében.
- Az agrárélelmiszerek külkereskedelmének versenyképessége.
- Termékek külkereskedelmi versenyképessége.
- Egy agrártermék, vagy termék fenntarthatóságának három pillére.
- Bioüzemanyagok versenyképessége.
- A precíziós mezőgazdaság gazdasági vetületei.
- Drónok használata a mezőgazdaságban. Milyen előnyei, gazdasági vetületei vannak?
- A környezetvédelem és környezeti tudatosság a fogyasztóknál.
- Biogazdálkodás vagy ciklikus gazdaság kérdései a 21. században.
- Assessing the sustainability of a company. Or sustainability How are the 3 pillars of sustainability in a company?
- What makes a business, a sector or an economy sustainable – a comprehensive analysis.
- The impact of cigarette consumption on labour and productivity.
- The impact of alcohol consumption on work morale and productivity.
- Three-dimensional economy or the emergence of morality in the economy or in a firm.
- Analysing the crises of our time, exploring their background. Eastern Europe, Middle East.
- The relationship between health and the economy. Why is it worth being healthy and why not?
- Business planning and business evaluation in an operating business.
- An analytical presentation of the market introduction of a new product in a specific business.
- Presentation of the characteristics of businesses and entrepreneurs in a specific enterprise.
- Competences required by the labour market.
- The impact of organisational culture on enterprises.
- The implementation of the enterprise strategy in an enterprise in the SME sector.
- A medium-sized enterprise in Hungary of your choice development path of a selected SME in Hungary, using life cycle models analysis of a business cycle.
- Competitiveness of agri-food trade export-import
- Competitiveness of products in foreign trade.
- The three pillars of sustainability of an agricultural product or commodity.
- Competitiveness of biofuels.
- Economic aspects of precision agriculture.
- Use of drones in agriculture. What are the benefits and economic aspects?
- Environmental protection and environmental awareness among consumers.
- issues of organic or cyclical farming in the 21st century.
Dr. Horváth Ádám, adjunktus
- A Business Shared Centerek telepítési tényezőinek hatása a szakosodásra V4-es térség + EU új tagállamokban
- A Business Shared Centerek előnyei és hátrányai az adott ország gazdaságára
- Aktuális trendek a Business Shared Centerek EU-s piacán
- Adatbányászati módszerek alkalmazhatósága nem integrált vállalat-irányítási rendszerekkel dolgozó vállalatok esetében
- Egyedi üzleti probléma megoldása Oracle Application Expressel
- SaaS-megoldásokra áttérés a KKV-k esetében
- PaaS-megoldások használata a KKV-kban
- IaaS-megoldások használata a KKV-kban
- Privat Cloud kialakítása egy magyarországi cégben
- IKT-infrastuktúra stratégiai szerepe a magyar KKV-k életében
- Az információ-biztonság szerepe a magyar KKV-k életében
- A magyar KKV-k előtt információ-biztonsági kihívások
- Digitális transzformáció üzleti hatása
- Digitális transzformáció infrastrukturális hatása
- Digitális önvédelem a XXI. században
- AI társadalmi kockázatai
Dr. Hoványi-Nagy Fruzsina, adjunktus
1. Design thinking/kommunikáció a vállalati kultúrában
2. Játszmaelmélet és játszmaoldás kommunikációs kihívásai munkahelyi környezetben
3. Retorika és üzleti tudományok kapcsolata
4. Klasszikus és kortárs: művészetek társadalomátalakító szerepe a kezdetektől a jelenkori munkaerőpiacig
5. Kultúramarketing mint vállalati tevékenység
6. Tradíció és innováció: szónoki mesterség mint vezetői kompetencia
7. Esztétikai tervezés elméletben és gyakorlatban
8. Divatelmélet (kortárs divatipar) piaci kapcsolódásai:
(divat az online térben, digitális divat, fenntarthatóság, divat és kommunikáció)
Dr. Katona Ferenc, adjunktus
- A magyar bankrendszer szerepének a vizsgálata az ingatlanpiac alakulásának viszonylatában
- Vállalkozások finanszírozási lehetőségeinek a vizsgálata, egy konkrét vállalati példán keresztül is
- Lízing, mint finanszírozási megoldás
- Beruházásgazdaságossági vizsgálat egy konkrét vállalati példán keresztül
- Marketingráfordítások, mint beruházások a vállalkozás tevékenységébe
- Vállalatátvilágítás, egy konkrét példán keresztül is
- Vállalkozás pénzügyi-gazdasági vizsgálata
- Egy vállalkozás marketingstratégiájának a vizsgálata
- Egy vállalkozás vagy termék marketingkommunikációs stratégiájának az elemzése 10. Marketingpolitikai döntések vizsgálata a termék életciklusának függvényében
- Csomagolás szerepének vizsgálata a termék/vállalat kommunikációs politikájában
- Reklámhatékonyság vizsgálat
- Közösségi hálózatok szerepének vizsgálata a termék/vállalat kommunikációs politikájában
- A marketing szerepének vizsgálata a KKV szektor esetében
- A válság hatása a vállalkozások marketingstratégiájára
- Egy vállalkozás értékelése
- Működő vállalat átvilágítása
- Stratégiai tervezés egy konkrét vállalkozás esetében
- Üzleti tervezés egy konkrét vállalkozás esetében
- A marketing-controlling rendszer vizsgálata egy konkrét vállalat esetében
- A marketing-controlling szerepének a vizsgálata a vállalkozások hatékonyságának a szempontjából
- A tervezés szerepe a vállalatok marketingtevékenységében
- Egy vállalkozás likviditási és finanszírozási kérdéseinek vizsgálata, összefüggései
- Az outsourcing szerepe, gazdasági, szervezési és fejlesztési hatásainak elemzése a vállalkozásokban
- Az elektronikus és az internetes kereskedelem formái, fejlődése, gyakorlati alkalmazásának feltételei és lehetőségei
- Tárgyi eszközgazdálkodás vizsgálata
- Forgóeszköz-gazdálkodás hatékonyságának vizsgálata
- Drónok gazdasági alkalmazása
- A CSOK szerepe az építőiparban
- A bevándorlás hatása a GDP-re
Dr. Keszthelyi András, egyetemi docens
- A magánszféra védelme a XXI. században
- Papír tankönyv kontra e-tankönyv
- Jelszóhasználati szokások vizsgálata
- Online stratégia tervezése egyetemünk/karunk számára
- Adatmodellező eszközök összehasonlító elemzése
- Tanulmányi nyilvántartó rendszer (részleges) adatmodellezése, tervezése
- Tanulmányi nyilvántartó rendszer terhelhetőségének vizsgálata
- A szabad szoftverek használatának tapasztalatai és/vagy lehetőségei a közszférában és/vagy az üzleti életben
- Gazdasági bűnözés és informatika
- A felhasználók védelme és a cenzúra határa
- Protection of privacy in the 21st entury
- Paper schoolbook vs. e-schoolbook
- Investigation of password usage habits
- Planning of online strategy for our faculty
- Comparative analysis of data modelling tools
- (Partial) Data modelling of a scholar information system
- Measuring the loadability of a scholar information system
- Experiences and/or possibilities of using free softwares in public administration
- Business crime and IT
- Red line between protecting users and censorship
Dr. Szikora Péter, egyetemi docens
- Csoportos döntések vizsgálata
- Bizonytalanságok kezelésére is alkalmas ismeretalapú döntés előkészítő rendszerek.
- Többkritériumos döntési problémák vizsgálata
- Informatikai biztonság: üzleti és szabad szoftverek
- A szabad szoftverek használatának tapasztalatai a közszférában
- A Neptun hallgatói felületének elemzése és értékelése
- Linuxra váltás lehetőségei egy kis és közepes vállalkozásánál
- Könyvtár kontra e-book, (elektronikus könyvek megjelenésének a hatása a gazdaságra)
- Php és MySQL avagy programozzunk szabadon (költségcsökkentési lehetőségek egy kisvállalkozásnál)
- Az interneten terjedő számítógépes játékok hatása a fiatal generációra
- Az informatikai fejlődés követése vagy figyelmen kívül hagyása egy kisvállalkozásnál.
- Élet a campus licenc nélkül az oktatásban
- Hallgatói motivációk vizsgálata a felsőoktatásban
- Folyamatos számonkérés hatása a hallgatói eredményekre a felsőoktatásban
Prof. Dr. Tick Andrea, egyetemi tanár
- Társadalmi felelősségvállalás gyakorlata nem profit-orientált illetve profitorientált szervezetek, különösen KKV-k esetén.
- Adatvédelem, adatbiztonság online környezetben
- Biztonságtudatosság online környezetben
- AI biztonsági kihívásai a fogyasztói társadalomban
- AI lehetőségek a fogyasztói társadalomban
- Mire jó az AI a digitális és fogyasztói társadalomban?
- Az LLM – ChatGPT lehetőségei és kihivásai a társadalom dimenzióiban
- Az LLM -Chat GPT felforgató ereje a társadalomban és az üzleti világban
- Közösségi média üzleti alkalmazásai
- Társadalmi felelősségvállalás a kulturális dimenziók tükrében KKV-k esetén
- Vállalatirányítási rendszerek lehetőségei KKV-k esetén
- Üzleti Intelligencia megoldások KKV-k esetében
- Society 5.0 – a jövő digitális társadalma?
- Biztonságos vizsgáztatás a digitális oktatásban
- A blended learning létjogosultsága
- Fenntarthatóság gyakorlata KKV-k esetén
- Social Responsibility practices at non-profit-oriented as well as at profit-oriented organization, especially in case of SMEs
- Social responsibility in the respect of cultural dimensions in SMEs
- ERP and IAE possibilities for SMEs
- Business Intelligence solutions for SMEs
- Society 5.0 – the digital society of the future?
- AI security challenges in the consumer society
- AI possibilities in the consumer society
- What good is AI in a digital and consumer society?
- Possibilities and challenges of LLM – ChatGPT in the dimensions of society
- The transformative and disruptive power of LLM -Chat GPT in society and business
- Secure assessment in digital education
- Blended learning or online learning?
- Sustainability practice in case of SMEs