Kollaboratív tudásplatform

Az alkalmazott kutatás célja

  • A piacralépés előtt álló, vagy a piacon csak nemrég indult innovátorok egymás közötti kapcsolatának és együttműködésük intenzitásának a támogatása.
  • a web2 és a felhőalapú szolgáltatások lehetőségeit kihasználva meghatározni a tudás- megszerzésének, -gyártásának és -megosztásának egy új eljárását
  • feltárni a hazai innovátorok tudás-infrastruktúráját, ezen szervezetek kreatív folyamatainak hatását kutatni
  • a hazai innovátorok kockázatvállalási hajlandóságát vizsgálni, mind szervezeti mind személyes szinten
  • a felhőkbe feltöltött tartalmak, szolgáltatások és eszközök kapcsolatainak meghatározásával elkészíteni a platform architektúráját
  • megérteni és megmagyarázni a tudásplatformon keresztüli kollaboráció folyamatát
  • a platform prototípusának elkészítése, tesztelése, értékelése
  • workshop-ok szervezése

A kísérleti fejlesztés célja:

Az élményalapú innováció felé történő elmozduláshoz új képzési tervek kidolgozása

A szervezet munkatársai:

NévTisztség
Prof. Dr. Tick Andreatudományos műhely vezetője
Dr. Deák Zsuzsannatag
Dr. habil. Reicher Reginakülsős tag
Dr. Nagy Viktortag
Dr. Horváth Ádám Bélatag
Dr. Gyarmati Gábortag
Dr. habil. Piricz Noémitag
Dr. Desirée Cranfield, School of Management, Swansea University.külsős tag
Syaheerah Lebai Lutfi, Ph.D., Medical Education and  Informatics Dept, College of Medicine & Health Sciences, Sultan Qaboos Universitykülsős tag

Kutatási jelentések

A kutatási jelentések elérhetők katt.

Kiadványaink

A THINKING TOGETHER könyvsorozat célja a gyakorló szakemberek és a tudományos kutatók közötti együttgondolkodásra való buzdítás. Célja, hogy olyan tudományos munkákat gyűjtsön egy kötetbe, melyek elsősorban gyakorlati problémák megoldására fókuszálnak. Ennek keretében lehetőség lehet esettanulmányok feldolgozására, kutatások ismertetésére, mester szakos hallgatók, fiatal kutatók bevonásával. A kötetben megjelenő publikációk segíthetik az oktatók munkáját, hiszen olyan esettanulmányokat tartalmaznak, melyek az oktatásban is felhasználhatók.

Inkubátorház

Amikor az oktatás és a praxis találkozik
Eisberg gyárlátogatás

2017 október 30-án 15 Vállalkozásfejlesztés mesterszakos hallgatóval az Eisberg Hungary Kft-nél jártunk.
Látogatásunk során megismerkedhettünk a lean management legújabb gyakorlati alkalmazási területeivel. Gazsi Zoltán ügyvezető igazgató rendkívül érdekes és színes előadásban tárta elénk a mindennapi problémák, kihívások megoldásának lehetőségeit, egy vállalati működés nehéz ám érdekes hétköznapjait.
Az előadás után megtekinthettük, hogyan készülnek a McDonald’s vagy épp a Lidl vagy Spar számára az előre csomagolt saláták, hogyan tervezik, szervezik a gyártást a gyakorlatban és beszélgethettünk a folyamatban aktívan részt vevő dolgozókkal is.
A gyárlátogatás végén egy kis kóstolóra is meginvitáltak bennünket, így mindjárt meg is tapasztalhattuk, hogy a gyártás végeredménye milyen kiváló minőségű termék lesz.

Knowledge Café

Amikor az oktatás felveszi a versenyt a digitalizációval!
MEGHÍVÓ

Kollaboratív tudásplatform kutatócsoportunk megtartotta első Knowledge Café tudásmegosztó szakmai délutánját 2022. május 31-én.
A Knowledge Café célja, hogy lehetőséget biztosítson a jelenlévőknek, oktatóknak, hogy informális környezetben találkozhassanak (azaz kávéval és némi harapnivalóval), hogy informálisan megosszák egymással a jó és rossz oktatási tapasztalataikat, és segítsék egymást, hogy oktatásuk során minél jobban ki tudják használni a digitális lehetőségeket.

A Knowledge Café egy 30-35 fős tudáskávézó formájában valósítható meg, 60-90 perces időkeretben. A fizikai térnek lehetővé kell tennie a „kávé” stílust, ahol kis asztalok és székek állnak a résztvevők rendelkezésére, hogy leülhessenek, bármikor át tudjanak menni a szomszéd asztalhoz, és végül egy kerekasztal beszélgetésben összegezzék a hallottakat.

Az 1. Knowledge Café vitaindító előadását Dr. habil Tick Andrea tartotta „Merre tovább a Covid után? (Mit tartsunk meg az online oktatásból – előnyök, hátrányok, kihívások, veszélyek)” címmel, mely témát és kérdést a résztvevők égetőnek tartották, és aktív vita után két – a digitális kihívásokra felelve – módszertani irányt fogalmaztak meg a kollégák. A résztvevők a tapasztalatok alapján a „blended” oktatási forma arányának növelésében és a COVID alatti online oktatásban felmerült digitális kihívásokra felelve rendszeres oktatásmódszertani tréningben látják annak lehetőségét, hogy a COVID után az oktatás meg tudjon felelni a 21. század digitalizációs fejlődésének.

A résztvevők megköszönték a színes és értékes “kávézást” és bíztatták a szervezőket a „Knowledge Café” folytatására.

Knowledge Café

Az Energia mindent visz? (A KKV-k digitalizációjának kihívásai a megváltozott gazdasági és piaci viszonyok függvényében)

Kollaboratív tudásplatform kutatócsoportunk megtartotta második Knowledge Café tudásmegosztó szakmai délutánját 2022. november 17-én.
A második Knowledge Café célja volt, hogy rávilágítson az energiaválság kérdéseire különös tekintettel a digitalizációs folyamatokra és a KKV-k helyzetére a digitalizáció folyamán.
A Knowledge Café nemcsak az egyetemi oktatók részvételével valósulhat meg, hanem célja, hogy az ipar, az üzleti szféra képviselői is részt vegyenek rajta, ezzel is bővítve a megvitatandó kérdésköröket.
A második Knowledge Café vendége Szlezák Péter az IT System 32 IT & Üzleti tanácsadója volt, aki a KKV partnerekkel való tapasztalatiból merítve mutatta be a digitalizációs kihívásokat. A Knowledge Café vezérfonalát a karon működő több kutatócsoport részvételével lezajlott V4-es nemzetközi kutatás eredményei adták.
A 2. Knowledge Café vitaindító előadását Dr. Saáry Réka, Dr. Kárpáti-Daróczi Judit és Dr. habil Tick Andrea tartotta a kutatás eredményeiről. Az eredményeket megerősítették Szlezák Péter tapasztalatai is, majd a résztvevők megvitatták, hogy az egyetem milyen módon tud bekapcsolódni a digitalizációs folyamatok segítésébe. Egyértelműen megfogalmazódott, hogy az egyetemnek rendkívül fontos szerepe van az üzleti tanulmányokat folytató hallgatók digitális tudásának fejlesztésében, hiszen ezekkel a skillekkel és kompetenciákkal felfegyverkezve tudják majd a munkaerő piacra belépve támogatni, motiválni és elősegíteni a KKV-k digitalizációs törekvéseit.
A résztvevők megköszönték a színes és értékes “kávézást” és biztatták a szervezőket a harmadik „Knowledge Café” megszervezésére.

4. Knowledge Café

MI az oktatásban – Ti hogy látjátok?

Kollaboratív tudásplatform kutatócsoportunk megtartotta negyedik Knowledge Café tudásmegosztó szakmai délutánját 2025. március 26-án.

A negyedik Knowledge Café célja volt, hogy felhívjuk a figyelmet a mesterséges intelligencia oktatásbeli szerepére, hogy megvitassuk a jelenlegi trendetek, és oktatásmódszertani szemszögből elemezzük, hogy milyen lehetőségeink vannak, hogy a mesterséges intelligenciát az oktatásunkba hatékonyan be tudjuk építeni. Gyakorlati példákon keresztül láthattuk, hogyan tudjuk oktatásunkat támogatni az MI segítségével.

A Knowledge Café vendégei voltak Balogh Attila (Kereskedelmi igazgató, Capsys Informatikai Kft.), Koltai Balázs (MI szakértő és digitális transzformáció tanácsadó, Genezit Solutions MVD4) és Sterczl Gábor Róbert (UX Strategist, Evosoft). Az MI szakértők, mindhárman az üzleti szférából érkeztek és mutatták be a lehetőségeket és a kihívásokat, a jó gyakorlatokat. A tudásmegosztás érintette a személyre szabott virtuális oktatási asszisztens kérdését, a mesterséges intelligencia fejlettségi kérdéseit, a biztonsági kérdéseket, de az oktatásban meghatározott szerepet játszó kognitív képességek fejlesztése az MI segítségével is szóba került.

Egyértelműen megfogalmazódott, hogy már most be kell építenünk az MI használatát az oktatástámogatásba, azonban nagyon nagy szerepe van a kontrollnak, a módszertani továbbképzésnek, hiszen a Knowledge Café arra is rávilágított, hogy bátorítani kell az oktatókat az MI használatára és megfelelő kontrollal igen hatékony eszközzé válhat az oktatói munkában, újabb készségekkel és kompetenciákkal vértezhetjük fel magunkat, növelve ezzel versenyképességünket a felsőoktatásban.

A résztvevők megköszönték a színes és értékes “kávézást” és biztatták a szervezőket a következő „Knowledge Café” megszervezésére.