Érvényes: 2017. szeptember 1-től
A felsőoktatási szakképzés megnevezése
a) Magyar nyelven: kereskedelem és marketing felsőoktatási szakképzés
b) Angol nyelven: Commerce and Marketing
c) Szakfelelős: dr. habil. Garai-Fodor Mónika
A szakon szerezhető végzettségi szint és a szakképzettség oklevélben szereplő megjelölése
a) Szakképzettség: felsőfokú közgazdász-asszisztens marketingkommunikáció szakirányon
b) A szakképzettség angol nyelvű megjelölése: Economist Assistant in Marketing Communication
Képzési terület
Gazdaságtudományok
A képzési idő félévekben
4 félév
A felsőoktatási szakképzés megszerzéséhez összegyűjtendő kreditek száma
120 kredit
a) A felsőoktatási szakképzés orientációja: gyakorlatorientált (60-70 százalék)
b) Az összefüggő szakmai gyakorlat időtartama teljes idejű képzésben: egy félév legalább 560 óra, részidejű képzésben a szakmai gyakorlat: 6 hét, legalább 240 óra: részidős képzésben az összefüggő gyakorlat időtartama három hét.
c) A képzési terület szerinti továbbtanulás esetén beszámítandó kreditek száma: legalább 30 kredit.
A felsőoktatási szakképzés célja
A felsőoktatási szakképzés célja olyan gazdasági szakemberek képzése, akik képesek általános gazdálkodási és ügyviteli feladatok lebonyolítására, döntések előkészítésére, alkalmasak kisvállalkozások áruforgalmi vagy marketing területén vezetői, nagyobb vállalkozásoknál középvezetők és a felsővezetők mellett kereskedelmi, illetve marketing szakreferensi, asszisztensi tevékenységet folytatni.
A képzés fő területei
a) Valamennyi felsőoktatási szakképzés közös kompetencia modulja: 12 kredit
b) A képzési terület szerinti közös modul: 21 kredit
c) A szakképzési modul: 87 kredit, amelyből az összefüggő szakmai gyakorlat: 30 kredit és a szakirány szerinti modul: 57 kredit
A felsőoktatási szakképzés összefüggő szakmai gyakorlatának követelményei
A szakmai gyakorlat a képzés negyedik félévében a felsőoktatási intézményben, illetve annak gyakorlati képzést biztosító szervezeti egységében (tanműhely, tanszálloda, tanétterem, laboratórium, taniroda), valamint a felsőoktatási intézmény által alapított gazdálkodó szervezetnél, továbbá egyesületnél, alapítványnál és egyéb gazdálkodó szervezetnél végzett gyakorlat.
Idegennyelvi és szaknyelvi követelmények
Alapszintű szakmai idegennyelvtudás, melynek a követelményeit a felsőoktatási intézmény a szakképzési programjában határozza meg.
A képzés formája
Nappali
Az ismeretek ellenőrzése
a) a szorgalmi időszakban tett írásbeli vagy szóbeli beszámolóval, írásbeli (zárthelyi) dolgozattal, illetve otthoni munkával készített feladat (terv, mérési jegyzőkönyv stb.) értékelésével,
b) elővizsgával,
c) a vizsgaidőszakban tett vizsgával,
Félév végi értékelés adható
a) évközi jeggyel (jele: é), mind elméleti, mind gyakorlati jellegű tantárgyak esetén, a szorgalmi időszak alatti ismeret ellenőrzése alapján,
b) vizsgajeggyel (jele: v), ekkor az érdemjegy megállapítása történhet csak a vizsgán mutatott teljesítmény alapján, vagy az évközi ellenőrzések és a vizsgán mutatott teljesítmény együttes figyelembevételével. Ez utóbbi esetben az érdemjegy megállapítása legalább 50%-ban a vizsga, legfeljebb 50%-ban a szorgalmi időszak alatti ellenőrzések alapján történik,
Választható specializáció
Marketingkommunikáció specializáció
Életbe lépés ideje
Jelen tanterv a 2017. év szeptemberében induló szemesztertől kezdődően felmenő rendszerben alkalmazandó.
A tanterv elkészítésének forrásai
a) 18/2016. (VIII. 5.) EMMI rendelet (2016. október 17-i állapot szerint)
b) ÓE SZMSZ III. kötet: ÓE Hallgatói követelményrendszerének 1. számú melléklete: ÓE TVSZ 2016 (2016. június 28. napjától hatályos 4. verziószámú változat)
Tematikák
Hamarosan
A tantárgyak a mintatanterv sorrendjét követik:
Munkaerő-piaci ismeretek
Idegen nyelvi alapszintű ismeretek
Szakmai és pénzügyi információ feldolgozási ismeretek
Kommunikációs ismeretek
Államigazgatási és jogi ismeretek
Vállalkozásgazdaságtan
Statisztika
Menedzsment alapjai
Közgazdaságtani alapismeretek
Piackutatás és adatelemzés
Startup projektek gazdasági támogatása
Pénzügyek alapjai
Vállalkozások pénzügyei
Marketing alapjai
Számvitel alapjai
Projektmenedzsment
Válság- és változásmenedzsment
HR menedzsment és vezetési technikák
Fogyasztói magatartás és szervezeti piacok
Nemzetközi kereskedelmi ismeretek
PR és sajtókapcsolatok
E-kereskedelem
Integrált marketingkommunikáció