MMMI – Szakdolgozat választható témák

Dr. habil. Berke Szilárd

berke.szilard@uni-obuda.hu

  1. Az agilis vezetés elmélete és gyakorlata adott szervezet példáján keresztül
  2. Egy családi vállalkozás vezetése: menedzsment dilemmák
  3. A felelős vállalatvezetés egyes kérdéseinek elemzése hazai és
    nemzetközi kutatások alapján
  4. Vezetői alapelvek, -stílusok, munkamódszerek és a szervezeti kiválóság
    összefüggései
  5. A márkaépítés és a stratégiai menedzsment gyakorlata adott családi
    vállalkozásnál
  6. A flow megélése vezetői pozícióból
  7. Az értékteremtés gyakorlata: dolgozói és vevői elégedettség
  8. Vezetői munkamódszerek és a szervezeti versenyképesség kapcsolata
  9. Ensuring well-being as a driver for organisational development
  10. Leading a family business: management dilemmas
  11. The theory and practice of agile leadership through the example of a
    specific organisation

Dr. Bogáth Ágnes

bogath.agnes@kgk.uni-obuda.hu

  1. A szervezeti kultúra hatása a vállalkozások fejlődésére (kkv, családi vállalkozás, középvállalt, nagyvállalat)
  2. Vezetői stílusok és kompetenciák vizsgálata és elemzése. A vezetői stílus hatása a vállalkozások fejlődésére
  3. Egyén hozzájárulása a szervezetek sikerességéhez és a vállalkozások fejlesztéséhez (kompetenciák, személyiség, hiedelmek, motivációk, attitűd)
  4. Szervezetekben működő csoportok csoportdinamikai vizsgálata. Csoporton belüli együttműködés hatása a szervezetre
  5. Stressz, kiégés hatása és kezelése a szervezetekben
  6. Önismerettől az önmenedzselésig, mint karrierépítési stratégia
  7. Sikeres vállalkozói életutak feltárása biográfiai módszerekkel
  8. Élethossziglani tanulás és munkaerőpiaci aktivitás összefüggései
  9. Példaképek hatásai a felnőttkori karrierre
  10. Pályakép, pályakorrekció, pályamódosítás felnőttkorban, (belső, önismereti és külső, piaci tényezők szerepe)
  11. Karrier-tanácsadás szerepe, funkciója és hatásai a munkavállalók életében
  12. Vállalat, mint tanuló szervezet
  13. Humánerőforrás-fejlesztés vállalati környezetben
  14. Vállalati belső képzések, mint hozzájárulás a vállalat stratégiai céljaihoz
  15. Controlling rendszer bevezetése KKV-nál
  16. Családi vállalkozás versenyképesség elemzése és fejlesztése
  17. Családi vállalkozásnál controlling rendszer bevezetés
  18. Családi vállalkozások életciklusa. Alapítás, működés, utódlás
  19. Családi vállalkozások hatékonyságának elemzése
  20. Családi vállalkozások stratégiai, operatív tervezése
  21. Generációváltás folyamata. Utódlástervezés a családi vállalkozásoknál
  22. KKV stratégiai, operatív tervezése
  23. Középvállalkozások controlling rendszere, fejlesztése
  24. Mikro- és kisvállalkozások hatékonyságának javítása controlling segítségével
  25. Vállalkozásindítás, üzleti tervezés

Dörnyei Otília

dornyei.otilia@kgk.uni-obuda.hu

  1. A Big Data használata a marketingben
  2. A fogyasztói magatartás elemzése különböző generációkban
  3. Fogyasztói és vásárlói preferenciák változása
  4. Marketingkommunikáció vizsgálata egy termékkör esetében
  5. Választott kiskereskedelmi lánc promóciós stratégiájának elemzése

Dr. habil. Garai-Fodor Mónika

fodor.monika@kgk.uni-obuda.hu

  1. Analyses / preparing of a concrete marketing communication strategy
    Effect of generation marketing in case of a concrete marketing issue
  2. Analyses of factors which influence consumer behaviour in case of a
    concrete product / brand / service
  3. Az élelmiszer marketing hatása a Z generációra
  4. CSR / Fenntarthatósági / Employer Branding kampányok elemzése
  5. CSR / PR / egyéb natív kampányok generáció-specifikus elemzése
  6. Munkáltatói márka elemzése konkrét példán keresztül
  7. Valamely fogyasztói csoport / generáció médiafogyasztási szokásainak
    vizsgálata
  8. Valamely termék vagy szolgáltatás fogyasztását /
    választását befolyásoló tényezők elemzése

Dr. Horváth Szilárd

horvath.szilard@kgk.uni-obuda.hu

  1. Használják-e a hallgatók tanulmányaik során az AI-t, ha igen mire? 
  2. Hatással van-e az AI a szervezeti motivációra?
  3. Befolyásolja-e az AI a hallgatók pályaválasztását?  
  4. Hatással lehet-e az AI a szervezeti kultúrára?
  5. Melyik generáció munkavállaóinak életére gyakorol hatást az AI?
  6. Szükség van-e változásmenedzsmentre a szervezetek életében az AI térhódítását követően?

Prof. Dr. Karácsony Péter 

karacsony.peter@uni-obuda.hu

  1. A távmunka hatása a munka-magánélet egyensúlyra 
  2. Munkahelyi jóllétet meghatározó tényezők vizsgálata 
  3. Munkahelyi stressz és a munkahelyi elégedettség kapcsolatának vizsgálata 
  4. Munkahelyi motivációs rendszerek hatékonyságának felmérése 

Korsós-Schlesser Ferenc

korsos.schferenc@uni-obuda.hu

  1. Fenntarthatóság az élelmiszer-ellátási láncban
  2. Generáció váltás a vállalkozásokban
  3. Az Innováció szerepe e-kereskedelemben: digitalizáció és fenntarthatóság
  4. Generációk szerepe a munkavilágában a HR kihívásai
  5. The role of Innovation in e-commerce: digitalization and sustainability
  6. The role of generations in the world of work is the challenge of HR

Dr. Nagy Viktor 

nagy.viktor@kgk.uni-obuda.hu

  1. Innováció (termék, szolgáltatás, szervezeti) 
  2. Vállalatirányítási rendszerek, különféle döntéstámogató rendszerek 
  3. Statisztikai témakörök, kvantitatív elemzést igénylő témák 
  4. Döntéshozatal: kreativitás, véletlen, kockázat, csoportos döntések 
  5. Emberi erőforrás menedzsmenthez kapcsolható témakörök: pl. ösztönzés, kiválasztás… 

Dr. habil. Piricz Noémi 

piricz.noemi@kgk.uni-obuda.hu

  1. Hazai kis- és középvállalatok stratégiái és versenyképességük 
  2. Az emberi erőforrás menedzsment kihívásai egy szervezeten belül 
  3. A bizalom szerepe az üzleti kapcsolatokban 
  4. Egy smart grid project vizsgálata 
  5. *Egyeztetést követően saját téma is választható 

Dr. Popovics Anett

popovics.anett@kgk.uni-obuda.hu

  1. A személyes eladás szerepe a szolgáltatóvállalatok piaci pozíciójának
    megerősítésében
  2. A védjegyek szerepe és jelentősége az élelmiszer vásárlási döntésekben
  3. Adott vállalkozás belső kommunikációjának komplex elemzése
  4. Adott vállalkozás marketingstratégiájának komplex elemzése
  5. Az influencer marketing hatása a Z generáció fogyasztói
    magatartására
  6. Fogyasztói magatartás vizsgálata egy adott termék vagy szolgáltatás piacán
  7. Külső és belső PR komplex elemzése adott vállalat példáján keresztül
  8. Online vásárlási trendek elemzése
  9. Új online kommunikációs eszközök beillesztése a vállalati stratégiába

Dr. Saáry Réka

saary.reka@kgk.uni-obuda.hu

  1. Hatásmechanizmusok vizsgálata a reklámozásban
  2. Hírnév menedzsment, vállalati arculat, imázsvizsgálat, vállalati PR
    tevékenység elemzése
  3. Kis- és középvállalati marketing sajátosságok vizsgálata
  4. Márkaépítés a gyakorlatban, márkaérték vizsgálatok
  5. Marketingkommunikációs eszközök vizsgálata a vendéglátásban
  6. Marketingtervezés a gyakorlatban
  7. Szervezetközi marketing, B2B marketing elemzése a gyakorlatban
  8. Szolgáltatások marketing specifikumai
  9. Társadalmi célú kommunikáció sajátosságai, TCR, TCK kampányok
    vizsgálata

Dr. habil. Szigeti Orsolya

szigeti.orsolya@uni-obuda.hu

  1. A fogyasztási és vásárlási magatartás vizsgálata szabadon választott
    termék / termékcsoport / márka esetén
  2. A fogyasztási és vásárlási magatartás vizsgálata szabadon választott
    életmód / életstílus csoport esetén
  3. Különböző életkor-csoportok fogyasztói, vásárlói magatartásának vizsgálata,
    döntéseiket befolyásoló tényezők elemzése
  4. Alternatív táplálkozási szokások (vegetáriánus, vegán, gluténmentes,
    stb.) fogyasztói megítélése
  5. Táplálkozási betegségben (cukorbeteg, glutén-, tejcukor-érzékeny,
    tejallergiás, stb.) szenvedők élelmiszerfogyasztási és -vásárlási szokásainak
    vizsgálata
  6. A „mentes termékekhez” kötődő fogyasztói magatartás vizsgálata
  7. A fogyasztói üzletválasztás egyes elemeinek vizsgálata adott bolt,
    bolttípus, termékkör, fogyasztói csoport esetén (elsősorban hagyományos
    bolti környezetben)
  8. A hipermarketekben / szupermarketekben / diszkontokban /
    bevásárlóközpontokban megfigyelhető vásárlói magatartás elemzése
  9. Az (élelmiszer) nagy- és kiskereskedelmi vállalatoknál folyó
    marketingtevékenység elemzése
  10. Fast fashion márkák vizsgálata vállalati és/vagy fogyasztói oldalról

Dr. Szilágyi Győző Attila

szilagyi.gyozo@kgk.uni-obuda.hu

  1. A kulturális fogyasztási szokások átalakulása Magyarországon 
  2. „A fák nem nőnek az égig.” Teljesítménybecslés nyilvános adatokból 
  3. A nagyvárosi szegregációs területek kialakulása 
  4. Információterjedés az emberi kapcsolati hálózatokban 
  5. *Egyeztetést követően saját téma is választható 

Váradi Zoltán 

varadi.zoltan@kgk.uni-obuda.hu

  1. Agilis működés és hatásai a szervezetre 
  2. Folyamatfejlesztés hatásai a szervezeti működésre 
  3. Lean átalakulás vizsgálata 
  4. Mérőszámokkal történő célállítás problémái 
  5. Munkahely kialakítás és hatékonyság home office-ban 
  6. A vállalati kompetenciatérképben rejlő fejlődési lehetőségek 

Viktor Patrik

viktor.patrik@uni-obuda.hu

  1. Önvezető járművek fogyasztói elemzése 
  2. E-sport hazai és nemzetközi vizsgálatai 
  3. Online oktatás Covid-19 alatt és után elemzése 
  4. Megújuló energiatermelés aspektusai 
  5. Kriptuvaluta bányászat elemzése 
  6. Kriptovaluta kereskedés elemzése 
  7. Hibrid járművek műszaki és gazdasági elemzése 
  8. Vezetők felelősség vállalása 

Megjegyzés

A hallgatóknak módjukban áll szabadon választott témát választani abban az esetben, ha azt a témát előzetesen a kiválasztott konzulenssel megvitatja, a konzulens jóváhagyja és a belső konzulensi teendőket
elvállalja.
A felsoroltaktól eltérő témákat is lehet választani, amennyiben az megfelel az Intézet profiljának és annak megírását a felkért belső konzulens támogatja és aláírásával elfogadja.

Utolsó frissítés: 2024. április