(folyamatosan frissítve)
A jelenleg hatályos (2019 tavasz) szabályok szerint a diplomamunka terjedelme legalább 60 oldal, mely legalább 80.000 karakternyi szöveget tartalmaz (mellékletek nélkül) a bevezetéstől az irodalomjegyzékig.
A kritikai szakirodalmi feldolgozás mesterképzésben minimum 20 releváns szakkönyv illetve tudományos és szakfolyóirat felhasználását jelenti, melyből az idegen nyelvű források száma minimum 5. Ezekre visszautalás történik az önálló kutatás értékelése során is.
A kötelezően előírt fejezeteken és azok tartalmán túl a belső struktúra a tudományos munkákkal szembeni elvárásokat követve (nem mint kötelezően előírt fejezetcímek): bevezetés, irodalmi megalapozás, anyag és módszer, eredmények, következtetések, javaslatok.
Az alább kedvcsinálóként javasoltakon túl bármilyen téma választható a témavezetővel való egyeztetés alapján, amennyiben feldolgozása várhatóan meg fog felelni az általános követelményeknek.
Dr. habil. Berke Szilárd
- Az agilis vezetés elmélete és gyakorlata adott szervezet példáján keresztül
- Egy családi vállalkozás vezetése: menedzsment dilemmák
- A felelős vállalatvezetés egyes kérdéseinek elemzése hazai és
nemzetközi kutatások alapján - Vezetői alapelvek, stílusok, munkamódszerek és a szervezeti kiválóság
összefüggései - A márkaépítés és a stratégiai menedzsment gyakorlata adott családi
vállalkozásnál - A flow megélése vezetői pozícióból
- Az értékteremtés gyakorlata: dolgozói és vevői elégedettség
- Vezetői munkamódszerek és a szervezeti versenyképesség kapcsolata
- Ensuring well-being as a driver for organisational development
- Leading a family business: management dilemmas
- The theory and practice of agile leadership through the example of a
specific organisation
Dr. Bogáth Ágnes
- A szervezeti kultúra hatása a vállalkozások fejlődésére (kkv, családi vállalkozás, középvállalat, nagyvállalat)
- Vezetői stílusok és kompetenciák vizsgálata és elemzése. A vezetői stílus hatása a vállalkozások fejlődésére
- Egyén hozzájárulása a szervezetek sikerességéhez és a vállalkozások fejlesztéséhez (kompetenciák, személyiség, hiedelmek, motivációk, attitűd)
- Szervezetekben működő csoportok csoportdinamikai vizsgálata. Csoporton belüli együttműködés hatása a szervezetre
- Stressz, kiégés hatása és kezelése a szervezetekben
- Önismerettől az önmenedzselésig, mint karrierépítési stratégia
- A szervezeti működés sötét oldala (pl mobbing, mérgező klíma, kiégés, sötét triád tagjainak jelenléte a vezetésben…stb)
Dr. habil. Garai-Fodor Mónika
- Analyses / preparing of a concrete marketing communication strategy
Effect of generation marketing in case of a concrete marketing issue - Analyses of factors which influence consumer behaviour in case of a
concrete product /brand/service - CSR/ Fenntarthatósági/ Employer Branding kampányok elemzése
- CSR / PR / egyéb natív kampányok generáció-specifikus elemzése
- Munkáltatói márka elemzése konkrét példán keresztül
- Valamely fogyasztói csoport/generáció médiafogyasztási szokásainak
vizsgálata - Valamely termék vagy szolgáltatás fogyasztását/választását befolyásoló
tényezők elemzése - Az élelmiszer marketing hatása a Z generációra
Korsós-Schlesser Ferenc
- Családi vállalkozások fenntarthatósági stratégiáinak összehasonlító elemzése
- Élelmiszer-ellátási lánc optimalizálása fenntarthatósági szempontok alapján
- Az Innovációs hajtóerők gazdasági kihívásai a modern társadalomban
- Az AI szerepe a modern vállalatok folyamataink optimalizálásában
- The role of AI in optimizing our processes in modern companies
Dr. Popovics Anett
popovics.anett@kgk.uni-obuda.hu
- A személyes eladás szerepe a szolgáltatóvállalatok piaci pozíciójának
megerősítésében - A védjegyek szerepe és jelentősége az élelmiszer vásárlási döntésekben
- Adott vállalkozás belső kommunikációjának komplex elemzése
- Adott vállalkozás marketingstratégiájának komplex elemzése
- Fogyasztói magatartás vizsgálata egy adott termék vagy szolgáltatás piacán
- Külső és belső PR komplex elemzése adott vállalat példáján keresztül
- Online vásárlási trendek elemzése
- Új online kommunikációs eszközök beillesztése a vállalati stratégiába
Dr. Saáry Réka
- Hatásmechanizmusok vizsgálata a reklámozásban
- Kis- és középvállalati marketing sajátosságok vizsgálata
- Marketingtervezés a gyakorlatban
- Szervezetközi marketing, B2B marketing elemzése a gyakorlatban
Dr. habil. Szigeti Orsolya
- A fogyasztási és vásárlási magatartás vizsgálata szabadon választott
termék / termékcsoport / márka esetén - A fogyasztási és vásárlási magatartás vizsgálata szabadon választott
életmód / életstílus csoport esetén - Különböző életkor-csoportok fogyasztói, vásárlói magatartásának
vizsgálata, döntéseiket befolyásoló tényezők elemzése - Alternatív táplálkozási szokások (vegetáriánus, vegán, gluténmentes,
stb.) fogyasztói megítélése - Táplálkozási betegségben (cukorbeteg, glutén-, tejcukor-érzékeny,
tejallergiás, stb.) szenvedők élelmiszerfogyasztási és -vásárlási szokásainak
vizsgálata - A „mentes termékekhez” kötődő fogyasztói magatartás vizsgálata
- A fogyasztói üzletválasztás egyes elemeinek vizsgálata adott bolt,
bolttípus, termékkör, fogyasztói csoport esetén (elsősorban
hagyományos bolti környezetben) - A hipermarketekben / szupermarketekben / diszkontokban /
bevásárlóközpontokban megfigyelhető vásárlói magatartás elemzése - Az (élelmiszer) nagy- és kiskereskedelmi vállalatoknál folyó
marketingtevékenység elemzése - Fast fashion márkák vizsgálata vállalati és/vagy fogyasztói oldalról
MÜI
Megjegyzés
A hallgatóknak módjukban áll szabadon választott témát választani abban az esetben, ha azt a témát előzetesen a kiválasztott konzulenssel megvitatja, a konzulens jóváhagyja és a belső konzulensi teendőket
elvállalja.
A felsoroltaktól eltérő témákat is lehet választani, amennyiben az megfelel az Intézet profiljának és annak megírását a felkért belső konzulens támogatja és aláírásával elfogadja.
Utolsó frissítés: 2024. április