0. LÉPÉS
Az előkövetelmények teljesítése (minimum 130 teljesített kredit és specializáció felvétele) és NEPTUN-ban a Projektmunka tárgy felvétele.
1. LÉPÉS – A PROJEKT “MEGRENDELÉSE” – Csapattárs és konzulens keresés, projektmunka témaválasztás
A feladat részeként a hallgatóknak önállóan kell csapattársakat találniuk, konzulenst felkérniük és projekttémát választaniuk.
Lehetőség van arra, hogy különböző szakok vagy tagozatok hallgatói közös projektcsapatot alakítsanak.
Ezt a szakaszt a Hallgatók elkezdhetik maguk között megbeszélni, kialakítani már a Projektmunkát megelőző félévek során is.
Választható területek, témák és konzulensek: Projektmunka témajavaslatok, konzulensek
2. LÉPÉS – A PROJEKT DEFINIÁLÁSA – Dokumentum készítés és leadás
Első körben a Projekt „Megendelőjét” a Hallgatók és konzulenseik közösen testesítik meg és találják ki a megvalósítandó feladatot, amit projektként létre kell hozni. Ezután a Hallgatók alkotják a szállítói, míg a konzulensük a megrendelői oldalt.
A témaválasztás után létre kell hozni a Projekt Alapító Dokumentumot (PAD).
Ennek tartalmaznia kell a projekt alapadatait (projekt neve, csapat, konzulens), a projekt célokat, a projekt általános indoklását (Miért szükséges / fontos a projekt?), a hatókörét, a résztvevőket és szerepeiket, valamint minden résztvevőnek (Hallgatók és Konzulens) az aláírását.
A PAD-ot eredeti példányban, mindenki által eredeti aláírással le kell adni határidőig a Projektmunka koordinátornak (vagy leadják a Tavaszmező utcai telephely C. épület 106-os szobája előtti postaládába).
Ezt a leadás előtt be kell scannelni (mobiltelefonnal is megfelelő), mert a Projektmunka Moodle kurzusába a digitális példányt fel kell tölteni!
A projektmunka téma indokolt körülmények között a PAD újra-benyújtásával és a konzulens engedélyével egyszer módosítható, legkésőbb a szorgalmi időszak 4. hetének végéig.
Leadandó feladat: Projekt Alapító Dokumentum
Terjedelem: 2 oldal
Határidő: 2. hét vége
Az eredeti, aláírt Projekt Alapító Dokumentum határidőn túli leadása, vagy hiánya a tárgyról való törlést vonja maga után!
3. LÉPÉS – A PROJEKT TERVEZÉSE – Dokumentum készítés és leadás
A Hallgatóknak létre kell hoznia egy projekt tervet, arra vonatkozóan, hogy a választott témát/célt hogyan teljesítsék.
A téma megvalósításához, minimum 10 fő feladatot kell meghatározni, melyek alábonthatók részfeladatokra.
A 10 fő feladatnak kapcsolódnia kell a Hallgatók egyetemi tanulmányaihoz olyan módon, hogy:
- Minimum 3 db különböző mintaterv szerinti tárgynak kapcsolódnia kell a fő feladatokhoz
- Minden feladatnak legalább 1 db mintaterves tárgyhoz kapcsolódnia kell
- Egy feladat több mintaterv szerinti tárgyhoz is kapcsolódhat
- Egy mintaterv szerinti tárgy több fő feladathoz is kapcsolódhat
- Akár minden feladat külön 1-1 mintaterv szerinti tárgyhoz kapcsolódhat
A feladatok és a tárgyak kapcsolatát kötelezően indokolni/magyarázni szükséges a projekt tervben!
A mintaterv szerinti kapcsolódási a feltételnek Hallgatónként kell teljesülnie, a különböző szakon/tagozaton/specializáción lévő Hallgatóknak nem szükséges „közös” tárgyakat keresniük.
Leadandó feladat: Projekt terv
Terjedelem: minimum 8 – maximum 16 oldal
Határidő: 5. hét vége!
4. LÉPÉS – A PROJEKT MEGVALÓSÍTÁSA – Dokumentum készítés és leadás
A Hallgatóknak a tervezés után megkell valósítania a kigondolt feladatokat a tervezett módon, ütemben, felelősségekkel, mérföldkövekkel stb.
A konzulens reprezentálja a megrendelői oldalt a szállítandó eredménnyel kapcsolatos egyeztetésekhez, kérdésekhez.
Leadandó feladat: Projekt eredmény
Terjedelem: minimum 20 – maximum 40 oldal
Határidő: 11. hét vége
5. LÉPÉS – A PROJEKT ZÁRÁS – Dokumentum készítés és leadás
A Projekt-csapat által készítendő utolsó dokumentum, a projektzáró dokumentum, mely rövid összefoglaló a projektről, terv-tény összehasonlítás (idő-költség-feladatok), mérföldkő teljesítéseket, változásokat (ha volt), kockázatokat (ha volt) tartalmaznia kell egy „Lessons Learned” szakaszt, azaz tanulságokat, javaslatokat, Önkritikát, mit csinálnának másként, milyen volt a csapatmunka stb.
Leadandó feladat: Projektzáró dokumentum
Terjedelem: minimum 4 – maximum 8 oldal
Határidő: 13. hét vége