A Vállalkozásfejlesztés és Infokommunikációs Intézet TDK témái

Dr. Bálint Krisztián, adjunktus

  1. Blokklánctechnológiában rejlő lehetőségek vizsgálata
  2. Hagyományos pénzügyi megoldások összehasonlítása a centralizált (CeFi), illetve decentralizált (DeFi) pénzügyekkel
  3. Az NFT (non-fungitible token) projektekben rejlő lehetőségek vizsgálata
  4. Bányászati lehetőségek vizsgálata a blokkláncon
  5. Kriptovalutával kapcsolatos szabályozások és adózási megoldások
  6. A kriptovalutákkal történő visszaélélések és bűncselekmények vizsgálata
  7. A metaverzumban rejlő marketing lehetőségek vizsgálata vállalati szempontból
  8. Vállalati információbiztonság és annak menedzselése
  9. Banki tevékenységekhez tartozó biometrikus azonosítási lehetőségek vizsgálata
  10. Elektronikus oktatás alapú továbbképzési lehetőségek vizsgálata a vállalati szférában
  11. E-learning alapú biztonságtudatossági képzés iránti vállalati igények feltérképezés
  12. Lehetséges biometrikus azonosítási megoldások az oktatási intézményekben
  13. Az oktatástechnológiában és az elektronikus tanulásban rejlő lehetőségek vizsgálata
  14. Álláskeresési technikák és az ehhez kapcsolódó információs források vizsgálata
  15. Munkaerő-piaci trendek. A mai magyar munkaerőpiac sajátosságainak vizsgálata
  16. Önmotivációs technikák és az önszabályozás szerepének vizsgálata a szakmai fejlődésben

Dr. Bogáth Ágnes, adjunktus

  1. Szervezetfejlesztési koncepció kidolgozása
  2. Tréning és coaching a vállalatoknál
  3. Szervezetek vizsgálata szervezeti magatartás szempontjából
  4. Stressz a szervezetekben

Borbás László, mester oktató

  1. Tudásvezérelt újraiparosítás az EU-ban és Magyarországon.
  2. Sikeres családi vállalkozások egy hazai borvidéken.
  3. Az EU egyes szektorális (agrár, verseny, kereskedelem stb) politikáinak megvalósulása Magyarországon.
  4. A jogharmonizáció megjelenése a gazdasági illetve társadalmi élet egyes területein.
  5. Magyarország EU-hoz való csatlakozásának hatásai a magyar gazdaság egyes szektoraira.
  6. Az EU eddigi és további bővítésének problémái, következményei.
  7. Az EU intézményrendszere reformjának szükségessége és nehézségei.
  8. A Monetáris Unióhoz való csatlakozás feltételei, esélyei, problémái.
  9. A kis- és középvállalkozások versenyképességének vizsgálata az EU-ban.
  10. Az EU kis-és középvállalkozásokra vonatkozó politikája, programjai.
  11. A magyar KKV-politika EU-s vonatkozásai
  12. Az EU regionális politikájának érvényesülése Magyarországon.
  13. Az Europa2020 program tartalma, megvalósításának feltételrendszere.
  14. Az Europa2020 program magyar vonatkozásai, végrehajtásának problémái.
  15. Az EU 2014-2020 közötti Többéves Pénzügyi Keretprogramjának (Multiannual Financial Framework) elemei, az egyes részprogramok elemzése.

Fehér-Polgár Pál, tanársegéd

  1. A benchmarking gyakorlati alkalmazása
  2. Vállalkozásindítás, üzleti tervezés.
  3. A biometrikus azonosítás lehetőségei, korlátai általában és/vagy konkrét helyzetben
  4. A digitális aláírás lehetséges problémái
  5. A Nagy Testvér figyel – lehetőségek és problémák a (mobil) internet korában és/vagy az internet- és mobiltelefon szolgáltatás során kezelt és megőrzött adatok Magyarországon és az EUban
  6. A gazdasági bűnözés és az informatika
  7. Jelszótörési lehetőségek és jelszóbiztonság
  8. Költséghatékony és biztonságos kommunikáció a vállalati szférában
  9. Torrent: a technika és a jog ellentmondásai
  10. Biztonságos kommunikációs megoldások a (mobil) üzleti világban
  11. Az informatikai fejlődés követése vagy figyelmen kívül hagyása egy kisvállalkozásnál.

Dr. Gyarmati Gábor, adjunktus

  1. Egy cég fenntarthatóságának vizsgálata. Avagy a fenntarthatóság 3 pillére miképpen jelenik meg egy vállalatnál?
  2. Mitől számír fenntarthatónak egy vállalati tevékenység, egy szektor, vagy egy gazdaság- átfogó elemzés. 
  3. A cigarettafogyasztás hatása a munkaerőre, és a termelékenységre.
  4. Az alkoholfogyasztás hatása a munkamorálra, és a termelékenységre.
  5. Háromdimenziós gazdaság, avagy az erkölcs megjelenése a gazdaságban, vagy egy vállalatnál.
  6. Napjaink válságainak elemzése, hátterének feltárása. Kelet Európa, Közel-Kelet.
  7. Az egészség és a gazdaság kapcsolata. Miért éri meg egészségesnek lenni, és miért nem?
  8. Egy új termék piaci bevezetésének elemző bemutatása.
  9. Üzleti tervezés és üzleti értékelés működő vállalkozásnál.
  10. Egy új termék piaci bevezetésének elemző bemutatása egy konkrét vállalkozásnál.
  11. A vállalkozások és vállalkozók jellemzőinek megjelenése egy konkrét vállalkozásnál.
  12. A munkaerő-piac által elvárt kompetenciák.
  13. A szervezeti kultúra hatása a vállalkozásokra.
  14. A vállalati stratégia megvalósulása egy KKV szektorba tartozó vállalkozásnál.
  15. Egy tetszőlegesen választott magyarországi középvállalkozás fejlődési pályájának vizsgálata, értékelése az életciklus modellek tükrében.

Dr. Horváth Ádám, adjunktus

  1. A Business Shared Centerek telepítési tényezőinek hatása a szakosodásra V4-es térség + EU új tagállamokban
  2. A Business Shared Centerek előnyei és hátrányai az adott ország gazdaságára
  3. Aktuális trendek a Business Shared Centerek EU-s piacán
  4. Adatbányászati módszerek alkalmazhatósága nem integrált vállalat-irányítási rendszerekkel dolgozó vállalatok esetében
  5. Egyedi üzleti probléma megoldása Oracle Application Expressel
  6. SaaS-megoldásokra áttérés a KKV-k esetében
  7. PaaS-megoldások használata a KKV-kban
  8. IaaS-megoldások használata a KKV-kban
  9. Privat Cloud kialakítása egy magyarországi cégben
  10. IKT-infrastuktúra stratégiai szerepe a magyar KKV-k életében
  11. Az információ-biztonság szerepe a magyar KKV-k életében
  12. A magyar KKV-k előtt információ-biztonsági kihívások
  13. Digitális transzformáció üzleti hatása
  14. Digitális transzformáció infrastrukturális hatása
  15. Digitális önvédelem a XXI. században
  16. AI társadalmi kockázatai

Dr. Katona Ferenc, adjunktus

  1. A magyar bankrendszer szerepének a vizsgálata az ingatlanpiac alakulásának viszonylatában
  2. Vállalkozások finanszírozási lehetőségeinek a vizsgálata, egy konkrét vállalati példán keresztül is
  3. Lízing, mint finanszírozási megoldás
  4. Beruházásgazdaságossági vizsgálat egy konkrét vállalati példán keresztül
  5. Marketingráfordítások, mint beruházások a vállalkozás tevékenységébe
  6. Vállalatátvilágítás, egy konkrét példán keresztül is
  7. Vállalkozás pénzügyi-gazdasági vizsgálata
  8. Egy vállalkozás marketingstratégiájának a vizsgálata
  9. Egy vállalkozás vagy termék marketingkommunikációs stratégiájának az elemzése 10. Marketingpolitikai döntések vizsgálata a termék életciklusának függvényében
  10. Csomagolás szerepének vizsgálata a termék/vállalat kommunikációs politikájában
  11. Reklámhatékonyság vizsgálat
  12. Közösségi hálózatok szerepének vizsgálata a termék/vállalat kommunikációs politikájában
  13. A marketing szerepének vizsgálata a KKV szektor esetében
  14. A válság hatása a vállalkozások marketingstratégiájára
  15. Egy vállalkozás értékelése
  16. Működő vállalat átvilágítása
  17. Stratégiai tervezés egy konkrét vállalkozás esetében
  18. Üzleti tervezés egy konkrét vállalkozás esetében
  19. A marketing-controlling rendszer vizsgálata egy konkrét vállalat esetében
  20. A marketing-controlling szerepének a vizsgálata a vállalkozások hatékonyságának a szempontjából
  21. A tervezés szerepe a vállalatok marketingtevékenységében
  22. Egy vállalkozás likviditási és finanszírozási kérdéseinek vizsgálata, összefüggései
  23. Az outsourcing szerepe, gazdasági, szervezési és fejlesztési hatásainak elemzése a vállalkozásokban
  24. Az elektronikus és az internetes kereskedelem formái, fejlődése, gyakorlati alkalmazásának feltételei és lehetőségei
  25. Tárgyi eszközgazdálkodás vizsgálata
  26. Forgóeszköz-gazdálkodás hatékonyságának vizsgálata
  27. Drónok gazdasági alkalmazása
  28. A CSOK szerepe az építőiparban
  29. A bevándorlás hatása a GDP-re

Dr. Keszthelyi András, egyetemi docens

  1. Paradigmaváltás: Papír tankönyv kontra e-tankönyv
  2. Paradigmaváltás: A magánszféra védelme a XXI. században
  3. Online stratégia tervezése egyetemünk/karunk számára
  4. Jelszóhasználati szokások vizsgálata
  5. Böngészési szokások vizsgálata a biztonság szempontjából
  6. Tanulmányi nyilvántartó rendszer (részleges) adatmodellezése, tervezése
  7. Tanulmányi nyilvántartó rendszer terhelhetőségének vizsgálata
  8. A szabad szoftverek használatának tapasztalatai és/vagy lehetőségei a közszférában és/vagy az üzleti életben
  9. Gazdasági bűnözés és informatika
  10. Etikai problémák a virtuális világban
  11. Adatmodellező eszközök összehasonlító elemzése
  12. Microsoft szoftverek és szabad szoftverek mint biztonsági kérdés

Szabó Richard, tanársegéd

  1. Feltörekvő piacok (tőzsdék) instrumentumainak elemzése.
  2. Vállalatfinanszírozás lehetőségei
  3. Banki szolgáltatások stratégiája
  4. Bankminősítés
  5. Cégminősítés
  6. A Tőzsde szerepe a gazdaságban
  7. A magyar tőzsde jövője
  8. Feltörekvő, koncentrált piacok
  9. Banki struktúrák változása a 3. évezredben
  10. A Baseli szabályozók hatása a banki likviditásra és finanszírozási képességre
  11. Speciális bankügyletek
  12. Adózási gyakorlat KKV számára
  13. Közszolgálati pénzügyek és üvegzseb
  14. Európai Uniós projektek és lehívások
  15. KKV finanszírozás
  16. Angolszász US GB nagyvállalat finanszírozás
  17. Mikrovállalkozások finanszírozásának speciális kérdései
  18. A speciális irányultságú nemzetközi turizmus
  19. A fenntartható fejlődés aspektusai a BRIC országokban
  20. Hagyományos elképzelések változása az Ázsiai régióban a modernizáció hatására
  21. A török kisebbségpolitika speciális kérdései a 21 században
  22. Az új állatvédelmi törvény gazdasági következményei
  23. Nonprofit szervezetek működtetése közösségi oldalakon, elmélet és gyakorlat

Dr. Szikora Péter, egyetemi docens

  1. Csoportos döntések vizsgálata
  2. Bizonytalanságok kezelésére is alkalmas ismeretalapú döntés előkészítő rendszerek.
  3. Többkritériumos döntési problémák vizsgálata
  4. Informatikai biztonság: üzleti és szabad szoftverek
  5. A szabad szoftverek használatának tapasztalatai a közszférában
  6. A Neptun hallgatói felületének elemzése és értékelése
  7. Linuxra váltás lehetőségei egy kis és közepes vállalkozásánál
  8. Könyvtár kontra e-book, (elektronikus könyvek megjelenésének a hatása a gazdaságra)
  9. Php és MySQL avagy programozzunk szabadon (költségcsökkentési lehetőségek egy kisvállalkozásnál)
  10. Az interneten terjedő számítógépes játékok hatása a fiatal generációra
  11. Az informatikai fejlődés követése vagy figyelmen kívül hagyása egy kisvállalkozásnál.
  12. Élet a campus licenc nélkül az oktatásban
  13. Hallgatói motivációk vizsgálata a felsőoktatásban
  14. Folyamatos számonkérés hatása a hallgatói eredményekre a felsőoktatásban

Dr. Takácsné Prof. Dr. György Katalin, egyetemi tanár

  1. Gazdálkodás egy konkrét vállalati erőforrással, mint erőforrás racionalizálási lehetőség (konkrét vállalati példán keresztül).
  2. A magyarországi vállalkozások és más gazdasági szervezetek struktúrájának alakulását befolyásoló tényezők vizsgálata.
  3. Kis- és középvállalatok sikeressége és az innováció kapcsolata. 4. Változtatás menedzsment, mint a sikeres vállalat egyik kulcsa.
  4. Horizontális és vertikális integráció lehetőségei, gazdasági szerepe a vállalati működésében.
  5. Kis- és középvállalkozások menedzsmentje, fejlődése, versenyképessége.
  6. Fenntartható gazdaság – nemnövekedés elmélete mentén vett témák.
  7. Fenntarthatóság – vállalati felelősség.
  8. Környezeti kockázatok, gazdasági hatások.