Diplomamunka témák

Üzleti Tudományok és Digitális Ismeretek Intézet javasolt diplomamunka témái

(folyamatosan frissítve)

A jelenleg hatályos (2019 tavasz) szabályok szerint a diplomamunka terjedelme legalább 60 oldal, mely legalább 80.000 karakternyi szöveget tartalmaz (mellékletek nélkül) a bevezetéstől az irodalomjegyzékig.
A kritikai szakirodalmi feldolgozás mesterképzésben minimum 20 releváns szakkönyv illetve tudományos és szakfolyóirat felhasználását jelenti, melyből az idegen nyelvű források száma minimum 5. Ezekre visszautalás történik az önálló kutatás értékelése során is.
A kötelezően előírt fejezeteken és azok tartalmán túl a belső struktúra a tudományos munkákkal szembeni elvárásokat követve (nem mint kötelezően előírt fejezetcímek): bevezetés, irodalmi megalapozás, anyag és módszer, eredmények, következtetések, javaslatok.

Az alább kedvcsinálóként javasoltakon túl bármilyen téma választható a témavezetővel való egyeztetés alapján, amennyiben feldolgozása várhatóan meg fog felelni az általános követelményeknek.

Dr. Balázs Zsuzsanna

  1. A kulturális félreértések hatása a nemzetközi üzleti kapcsolatokra
  2. A művészetek, a marketing és az üzleti élet viszonya
  3. Az interkulturális kompetenciák szerepe a vállalatok életében
  4. Az üzleti élet és a társadalom genderszempontú vizsgálata
  5. Conflict management and assertive communication
  6. Creative industry studies
  7. Design- és művészetmenedzsment
  8. Design and Arts Management
  9. Diversity management
  10. Diverzitás menedzsment
  11. Emberi erőforrás menedzsment és esélyegyenlőség
  12. Examining the relationship between business, gender, and society
  13. Gazdasági folyamatok szociálpszichológiai vizsgálata
  14. Human resource management and equal opportunities
  15. Kommunikációs viselkedésmódok hatása a szervezeti kultúrára
  16. Konfliktuskezelés és asszertív kommunikáció
  17. LMBTQA+ emberek munkahelyi tapasztalatai
  18. Minority groups in the labour market
  19. Motivációs elméletek és alkalmazásuk az emberi erőforrás menedzsmentben
  20. Művészetek és kreatívipari ismeretek
  21. Social psychology and economics
  22. Társadalmi kisebbségek helyzete a munkaerőpiacon
  23. The effect of cultural misunderstandings on international business
    relationships
  24. The experiences of the LGBTQA+ people in the workplace
  25. The influence of communication styles on organisational culture
  26. The relationship between the arts, marketing and business life
  27. The role of intercultural competencies in business life
  28. Theories of motivation and their application in human resource
    management

Dr. Deák Zsuzsanna

  1. Körkörös gazdaság (különösen a kkv-k számára)
  2. Élelmiszer-ellátás biztonsága, az élelmiszer-ellátási lánc sebezhetősége
  3. A címkézés, a csomagolás, a származási ország szerepe az élelmiszer-vásárlásban
  4. Egy kiválasztott ország gazdaságának fenntarthatóságának vizsgálata (fenntarthatóság és nemzetbiztonság)
  5. Fenntartható befektetések, fenntarthatósági minősítési rendszerek (vállalatok és/vagy országok számára)
  6. Bármilyen más téma, amely a fenntarthatósággal, a vállalati felelősséggel, a környezeti kockázatokkal és a gazdasági hatásokkal kapcsolatos.
  7. Circular economy (especially for SMEs)
  8. Food supply security, vulnerability of the food supply chain
  9. Role of labeling, packaging, country of origin in food purchasing
  10. Investigating the sustainability of a selected country’s economy (sustainability and national security)
  11. Sustainable investment, sustainability rating schemes (for companies and/or countries)
  12. Any other topic relating to Sustainability, Corporate Responsibility, Environmental risks, economic impacts.

Dr. Hoványi-Nagy Fruzsina

1. ​Szakmai autonómia kialakítása a vállalkozói életben 
2. Kommunikáció hierarchikus viszonyok között
3. Kultúra szerepe az egyéni, munkahelyi és társadalmi szintű szerveződésekben
4. A meggyőzés művészete: a szervezeti kommunikáció hatékonyságának növelése
5. Vezetői énkép kommunikációja céges környezetben
6. Direktív és non-direktív szemlélet a szervezeti kommunikációban
7. Munkahelyi mentálhigiáné kialakítása és fejlesztése a szervezeti kultúrában
8. Önismeret és kommunikáció kapcsolata 
9. Tehetségfejlesztés munkahelyi környezetben
10. Siker definíciók és feltételek a mai társadalomban

Dr. Keszthelyi András

  1. A magánszféra a XXI. században: veszélyek és védekezési lehetőségek, attitűdvizsgálat primer kutatás alapján
  2. Jelszóhasználati szokások vizsgálata primer és/vagy szekunder kutatás alapján
  3. A netbűnözés és/vagy a netháborúk gazdasági hatásainak elemzése
  4. A virtuális világ valamely etikai problémájának vizsgálata szakirodalmi áttekintés és primer kutatás alapján
  5. Adatmodellezést támogató eszközök összehasonlító elemzése az adatmodellezés elméleti követelményeinek való megfelelőség szempontjából

Prof. Dr. Tick Andrea

  1. Vállalkozás jövőképének kialakítása szcenárió módszerrel
  2. Egy régió/település jövőképének kialakítás egy meghatározott módszerrel
  3. Előrejelzés készítése egy konkrét vállalat esetében
  4. Válságmenedzselés a digitalizáció kihívásainak következményeként egy szabadon választott iparág vagy cég esetében
  5. A digitalizáció megjelenése a vállalati jövőképben
  6. Fenntarthatóság gyakorlata KKV-k esetében
  7. A digitalizáció és az internet hatása a fenntarthatóságra