Karunk hosszú évek óta tudatosan építi a fiatal tehetségek támogatásának rendszerét: szakkollégiumi együttműködések, tudományos műhelyek, mentorálási és tutorálási programok segítik a hallgatókat a TDK-ra való felkészülésben.
Az elmúlt években sikeresen vontunk be középiskolásokat is, akik közül többen ma már karunk hallgatói.
A BIZNISZ verseny ezt a tehetséggondozó ökoszisztémát erősíti. A verseny célja, hogy a kreatív, vállalkozó szemléletű fiatalokat támogassa, és hidat képezzen a középiskolai és egyetemi tehetséggondozás között.
Karunkon már 15 éves múltra tekint vissza a középiskolásoknak szánt szakmai versenyek évről évre történő megrendezése.
A kezdetekkor “Országos Keleti Károly Levelező Közgazdaságtan és az Országos Keleti Károly Levelező Marketing Versenyként” indult a program, mely az évek során fejődött. A közgadaságtan és a marketing mellé bejött a pénzügyi verseny, majd a vállalkozási kompetenciákkal átalakult a KIVAgy? – Kreatív Ifjú Vállalkozó Aspiráns kerestetik versennyé. A BIZNISZ verseny, ezt a szellemiséget viszi tovább.
Az évek során több száz csapat, több ezer diákja vett részt a megmérettetésekben, akik közül sokan a Karunkon folytatták tanulmányaikat, szereztek diplomát, majd volt középiskolájukból hozták az új diákok csapatait.

A Keleti Károly Gazdasági Kar feladata, hogy aktívan megszólítsa azokat a középiskolás diákokat, akik érdeklődnek a vállalkozói gondolkodás és a gazdasági-informatikai kihívások iránt.
Képzési portfóliónk sokszínűsége lehetővé teszi, hogy különböző típusú középiskolákból (gimnáziumokból, technikumokból, szakképző intézményekből) vonjunk be tehetséges fiatalokat.
A Kar kiterjedt kapcsolatrendszerére és korábbi versenyeink sikerére építve biztosítjuk a széles körű elérést. Oktatóink és hallgatóink dolgozzák ki a verseny felépítését, szabályzatát, feladatait, valamint aktívan részt vesznek a lebonyolításban is – az online szakasztól az élő döntőig. A résztvevők számára biztosítjuk a szükséges szakmai és módszertani támogatást, akár célzott tananyag vagy e-learning formájában is, hogy a verseny valódi fejlődési lehetőséget jelentsen számukra.
A B.I.Z.N.I.SZ. verseny tematikája – vállalkozásindítás, marketing, üzleti modellalkotás, prezentáció – komplex készségeket mér fel: kreativitás, gazdasági gondolkodás, stratégiai tervezés, csapatmunka és kommunikáció.
A verseny felépítése – több online forduló és élő döntő – lehetővé teszi a tehetséges tanulók több szempontú megfigyelését és értékelését. A kreatív feladatok és gyorsasági kihívások egyszerre tárják fel a diákok problémamegoldó és innovációs képességeit, míg a pitch és marketing szakaszok a prezentációs készségeket emelik ki.
A tanulóknak nem csupán gazdasági, pénzügyi és marketingismereteket kell alkalmazniuk, hanem önállóan kell gondolkodniuk, problémákat elemezniük, döntéseket hozniuk, és kreatív megoldásokat kidolgozniuk.
A verseny során korszerű vállalkozásfejlesztési témákkal találkoznak (üzleti modell, pitch, branding, kampánytervezés), miközben prezentációs, együttműködési és időgazdálkodási készségeik is fejlődnek. A cél nem csupán tudásbővítés, hanem a vállalkozói attitűd formálása: a diákok megtapasztalják a versenykörnyezet kihívásait és a felelős döntéshozatal jelentőségét. A verseny olyan élményszerű tanulási forma, amely valódi hidat képez az iskola és a felsőoktatás, illetve a munkaerőpiac között.

Az élő döntő a verseny csúcspontja, amely nemcsak izgalmas megmérettetést, hanem valódi tanulási és fejlődési lehetőséget kínál a résztvevők számára.
A döntő élményszerűsége, gamifikált elemei és közösségi jellege motiváló hatású: a diákok megtapasztalják, hogy a tanulás lehet játékos, kihívást jelentő és közösségépítő. A verseny lehetőséget ad a résztvevőknek arra, hogy kapcsolatba lépjenek a felsőoktatással, megismerjék a kari környezetet, hallgatókat, oktatókat, ezáltal csökken a továbbtanulással kapcsolatos távolságtartás.
A rendezvény szakmai hozadéka nemcsak a tanulók fejlődésében, hanem a pályaorientáció támogatásában és a felsőoktatási intézmény utánpótlásbázisának megerősítésében is mérhető. A Kar számára az élő döntő lehetőséget nyújt arra, hogy bemutassa oktatási szemléletét, innovatív megközelítését és nyitottságát a fiatal