Érvényes: 2017. szeptember 1-től
A felsőoktatási szakképzés megnevezése
a) Magyar nyelven: kereskedelem és marketing felsőoktatási szakképzés
b) Angol nyelven: Commerce and Marketing
c) Szakfelelős: dr. habil. Garai-Fodor Mónika
A szakon szerezhető végzettségi szint és a szakképzettség oklevélben szereplő megjelölése
a) Szakképzettség: felsőfokú közgazdász-asszisztens marketingkommunikáció szakirányon
b) A szakképzettség angol nyelvű megjelölése: Economist Assistant in Marketing Communication
Képzési terület
Gazdaságtudományok
A képzési idő félévekben
4 félév
A felsőoktatási szakképzés megszerzéséhez összegyűjtendő kreditek száma
120 kredit
a) A felsőoktatási szakképzés orientációja: gyakorlatorientált (60-70 százalék)
b) Az összefüggő szakmai gyakorlat időtartama teljes idejű képzésben: egy félév legalább 560 óra, részidejű képzésben a szakmai gyakorlat: 6 hét, legalább 240 óra: részidős képzésben az összefüggő gyakorlat időtartama három hét.
c) A képzési terület szerinti továbbtanulás esetén beszámítandó kreditek száma: legalább 30 kredit.
A felsőoktatási szakképzés célja
A felsőoktatási szakképzés célja olyan gazdasági szakemberek képzése, akik képesek általános gazdálkodási és ügyviteli feladatok lebonyolítására, döntések előkészítésére, alkalmasak kisvállalkozások áruforgalmi vagy marketing területén vezetői, nagyobb vállalkozásoknál középvezetők és a felsővezetők mellett kereskedelmi, illetve marketing szakreferensi, asszisztensi tevékenységet folytatni.
A képzés fő területei
a) Valamennyi felsőoktatási szakképzés közös kompetencia modulja: 12 kredit
b) A képzési terület szerinti közös modul: 21 kredit
c) A szakképzési modul: 87 kredit, amelyből az összefüggő szakmai gyakorlat: 30 kredit és a szakirány szerinti modul: 57 kredit
A felsőoktatási szakképzés összefüggő szakmai gyakorlatának követelményei
A szakmai gyakorlat a képzés negyedik félévében a felsőoktatási intézményben, illetve annak gyakorlati képzést biztosító szervezeti egységében (tanműhely, tanszálloda, tanétterem, laboratórium, taniroda), valamint a felsőoktatási intézmény által alapított gazdálkodó szervezetnél, továbbá egyesületnél, alapítványnál és egyéb gazdálkodó szervezetnél végzett gyakorlat.
Idegennyelvi és szaknyelvi követelmények
Alapszintű szakmai idegennyelvtudás, melynek a követelményeit a felsőoktatási intézmény a szakképzési programjában határozza meg.
A képzés formája
Nappali
Az ismeretek ellenőrzése
a) a szorgalmi időszakban tett írásbeli vagy szóbeli beszámolóval, írásbeli (zárthelyi) dolgozattal, illetve otthoni munkával készített feladat (terv, mérési jegyzőkönyv stb.) értékelésével,
b) elővizsgával,
c) a vizsgaidőszakban tett vizsgával,
Félév végi értékelés adható
a) évközi jeggyel (jele: é), mind elméleti, mind gyakorlati jellegű tantárgyak esetén, a szorgalmi időszak alatti ismeret ellenőrzése alapján,
b) vizsgajeggyel (jele: v), ekkor az érdemjegy megállapítása történhet csak a vizsgán mutatott teljesítmény alapján, vagy az évközi ellenőrzések és a vizsgán mutatott teljesítmény együttes figyelembevételével. Ez utóbbi esetben az érdemjegy megállapítása legalább 50%-ban a vizsga, legfeljebb 50%-ban a szorgalmi időszak alatti ellenőrzések alapján történik,
Választható specializáció
Marketingkommunikáció specializáció
Életbe lépés ideje
Jelen tanterv a 2017. év szeptemberében induló szemesztertől kezdődően felmenő rendszerben alkalmazandó.
A tanterv elkészítésének forrásai
a) 18/2016. (VIII. 5.) EMMI rendelet (2016. október 17-i állapot szerint)
b) ÓE SZMSZ III. kötet: ÓE Hallgatói követelményrendszerének 1. számú melléklete: ÓE TVSZ 2016 (2016. június 28. napjától hatályos 4. verziószámú változat)