MMMI – Diplomamunka témák

(folyamatosan frissítve) 

A jelenleg hatályos (2019 tavasz) szabályok szerint a diplomamunka terjedelme legalább 60 oldal, mely legalább 80.000 karakternyi szöveget tartalmaz (mellékletek nélkül) a bevezetéstől az irodalomjegyzékig. 
A kritikai szakirodalmi feldolgozás mesterképzésben minimum 20 releváns szakkönyv illetve tudományos és szakfolyóirat felhasználását jelenti, melyből az idegen nyelvű források száma minimum 5. Ezekre visszautalás történik az önálló kutatás értékelése során is. 
A kötelezően előírt fejezeteken és azok tartalmán túl a belső struktúra a tudományos munkákkal szembeni elvárásokat követve (nem mint kötelezően előírt fejezetcímek): bevezetés, irodalmi megalapozás, anyag és módszer, eredmények, következtetések, javaslatok. 

Az alább kedvcsinálóként javasoltakon túl bármilyen téma választható a témavezetővel való egyeztetés alapján, amennyiben feldolgozása várhatóan meg fog felelni az általános követelményeknek. 

Dr. habil. Berke Szilárd

berke.szilard@uni-obuda.hu

  1. Az agilis vezetés elmélete és gyakorlata adott szervezet példáján keresztül
  2. Egy családi vállalkozás vezetése: menedzsment dilemmák
  3. A felelős vállalatvezetés egyes kérdéseinek elemzése hazai és
    nemzetközi kutatások alapján
  4. Vezetői alapelvek, stílusok, munkamódszerek és a szervezeti kiválóság
    összefüggései
  5. A márkaépítés és a stratégiai menedzsment gyakorlata adott családi
    vállalkozásnál
  6. A flow megélése vezetői pozícióból
  7. Az értékteremtés gyakorlata: dolgozói és vevői elégedettség
  8. Vezetői munkamódszerek és a szervezeti versenyképesség kapcsolata
  9. Ensuring well-being as a driver for organisational development
  10. Leading a family business: management dilemmas
  11. The theory and practice of agile leadership through the example of a
    specific organisation

Dr. Bogáth Ágnes 

bogath.agnes@kgk.uni-obuda.hu

  1. A szervezeti kultúra hatása a vállalkozások fejlődésére (kkv, családi vállalkozás, középvállalat, nagyvállalat) 
  2. Vezetői stílusok és kompetenciák vizsgálata és elemzése. A vezetői stílus hatása a vállalkozások fejlődésére
  3. Egyén hozzájárulása a szervezetek sikerességéhez és a vállalkozások fejlesztéséhez (kompetenciák, személyiség, hiedelmek, motivációk, attitűd) 
  4. Szervezetekben működő csoportok csoportdinamikai vizsgálata. Csoporton belüli együttműködés hatása a szervezetre
  5. Stressz, kiégés hatása és kezelése a szervezetekben 
  6. Önismerettől az önmenedzselésig, mint karrierépítési stratégia 
  7. A szervezeti működés sötét oldala (pl mobbing, mérgező klíma, kiégés, sötét triád tagjainak jelenléte a vezetésben…stb) 

Dr. habil. Garai-Fodor Mónika

fodor.monika@kgk.uni-obuda.hu

  1. Analyses / preparing of a concrete marketing communication strategy
    Effect of generation marketing in case of a concrete marketing issue
  2. Analyses of factors which influence consumer behaviour in case of a
    concrete product /brand/service
  3. CSR/ Fenntarthatósági/ Employer Branding kampányok elemzése
  4. CSR / PR / egyéb natív kampányok generáció-specifikus elemzése
  5. Munkáltatói márka elemzése konkrét példán keresztül
  6. Valamely fogyasztói csoport/generáció médiafogyasztási szokásainak
    vizsgálata
  7. Valamely termék vagy szolgáltatás fogyasztását/választását befolyásoló
    tényezők elemzése
  8. Az élelmiszer marketing hatása a Z generációra

Dr. Popovics Anett

popovics.anett@kgk.uni-obuda.hu

  1. A személyes eladás szerepe a szolgáltatóvállalatok piaci pozíciójának
    megerősítésében
  2. A védjegyek szerepe és jelentősége az élelmiszer vásárlási döntésekben
  3. Adott vállalkozás belső kommunikációjának komplex elemzése
  4. Adott vállalkozás marketingstratégiájának komplex elemzése
  5. Fogyasztói magatartás vizsgálata egy adott termék vagy szolgáltatás piacán
  6. Külső és belső PR komplex elemzése adott vállalat példáján keresztül
  7. Online vásárlási trendek elemzése
  8. Új online kommunikációs eszközök beillesztése a vállalati stratégiába

Dr. Saáry Réka

saary.reka@kgk.uni-obuda.hu

  1. Hatásmechanizmusok vizsgálata a reklámozásban
  2. Kis- és középvállalati marketing sajátosságok vizsgálata
  3. Marketingtervezés a gyakorlatban
  4. Szervezetközi marketing, B2B marketing elemzése a gyakorlatban

Dr. habil. Szigeti Orsolya

szigeti.orsolya@uni-obuda.hu

  1. A fogyasztási és vásárlási magatartás vizsgálata szabadon választott
    termék / termékcsoport / márka esetén
  2. A fogyasztási és vásárlási magatartás vizsgálata szabadon választott
    életmód / életstílus csoport esetén
  3. Különböző életkor-csoportok fogyasztói, vásárlói magatartásának
    vizsgálata, döntéseiket befolyásoló tényezők elemzése
  4. Alternatív táplálkozási szokások (vegetáriánus, vegán, gluténmentes,
    stb.) fogyasztói megítélése
  5. Táplálkozási betegségben (cukorbeteg, glutén-, tejcukor-érzékeny,
    tejallergiás, stb.) szenvedők élelmiszerfogyasztási és -vásárlási szokásainak
    vizsgálata
  6. A „mentes termékekhez” kötődő fogyasztói magatartás vizsgálata
  7. A fogyasztói üzletválasztás egyes elemeinek vizsgálata adott bolt,
    bolttípus, termékkör, fogyasztói csoport esetén (elsősorban
    hagyományos bolti környezetben)
  8. A hipermarketekben / szupermarketekben / diszkontokban /
    bevásárlóközpontokban megfigyelhető vásárlói magatartás elemzése
  9. Az (élelmiszer) nagy- és kiskereskedelmi vállalatoknál folyó
    marketingtevékenység elemzése
  10. Fast fashion márkák vizsgálata vállalati és/vagy fogyasztói oldalról
    MÜI

Megjegyzés

A hallgatóknak módjukban áll szabadon választott témát választani abban az esetben, ha azt a témát előzetesen a kiválasztott konzulenssel megvitatja, a konzulens jóváhagyja és a belső konzulensi teendőket
elvállalja.
A felsoroltaktól eltérő témákat is lehet választani, amennyiben az megfelel az Intézet profiljának és annak megírását a felkért belső konzulens támogatja és aláírásával elfogadja.

Utolsó frissítés: 2024. április