MÜI – Szakdolgozat választható témák

Dr. Balázs Zsuzsanna

balazs.zsuzsanna@kgk.uni-obuda.hu

  1. A kulturális félreértések hatása a nemzetközi üzleti kapcsolatokra
  2. A művészetek, a marketing és az üzleti élet viszonya
  3. Az interkulturális kompetenciák szerepe a vállalatok életében
  4. Az üzleti élet és a társadalom genderszempontú vizsgálata
  5. Business and mental health
  6. Conflict management and assertive communication
  7. Creative industry studies
  8. Design- és művészetmenedzsment
  9. Design and Arts Management
  10. Diversity management
  11. Diverzitás menedzsment
  12. Emberi erőforrás menedzsment és esélyegyenlőség
  13. Examining the relationship between business, gender, and society
  14. Gazdasági folyamatok szociálpszichológiai vizsgálata
  15. Human resource management and equal opportunities
  16. Kommunikációs viselkedésmódok hatása a szervezeti kultúrára
  17. Konfliktuskezelés és asszertív kommunikáció
  18. LMBTQA+ emberek munkahelyi tapasztalatai
  19. Minority groups in the labour market
  20. Motivációs elméletek és alkalmazásuk az emberi erőforrás menedzsmentben
  21. Művészetek és kreatívipari ismeretek
  22. Nemzetköziesítés
  23. Üzleti mentálhigiéné
  24. Social psychology and economics
  25. Társadalmi kisebbségek helyzete a munkaerőpiacon
  26. Transzgenerációs üzleti forgatókönyvek hatása a fogyasztói
    magatartásra
  27. Transgenerational financial histories and their impact on consumer
    behaviour
  28. The effect of cultural misunderstandings on international business
  29. relationships
  30. The experiences of the LGBTQA+ people in the workplace
  31. The influence of communication styles on organisational culture
  32. The relationship between the arts, marketing and business life
  33. The role of intercultural competencies in business life
  34. Theories of motivation and their application in human resource
    management
  35. Internationalization

Balogh Attila

balogh.attila@kgk.uni-obuda.hu

  1. Fintech, modern pénzügyek, pénzügyi tudatosság
  2. Startup menedzsment
  3. Innovációmenedzsment
  4. Vezetéstudomány, vezetéselmélet
  5. Modern vállalati kihívások a XXI. században (AI, ESG, fenntarthatóság)

Dr. habil. Berke Szilárd

berke.szilard@uni-obuda.hu

  1. Az agilis vezetés elmélete és gyakorlata adott szervezet példáján keresztül
  2. Egy családi vállalkozás vezetése: menedzsment dilemmák
  3. A felelős vállalatvezetés egyes kérdéseinek elemzése hazai és
    nemzetközi kutatások alapján
  4. Vezetői alapelvek, -stílusok, munkamódszerek és a szervezeti kiválóság
    összefüggései
  5. A márkaépítés és a stratégiai menedzsment gyakorlata adott családi
    vállalkozásnál
  6. A flow megélése vezetői pozícióból
  7. Az értékteremtés gyakorlata: dolgozói és vevői elégedettség
  8. Vezetői munkamódszerek és a szervezeti versenyképesség kapcsolata
  9. Ensuring well-being as a driver for organisational development
  10. Leading a family business: management dilemmas
  11. The theory and practice of agile leadership through the example of a
    specific organisation

Dörnyei Otília

dornyei.otilia@kgk.uni-obuda.hu

  1. A Big Data használata a marketingben
  2. A fogyasztói magatartás elemzése különböző generációkban
  3. Fogyasztói és vásárlói preferenciák változása
  4. Marketingkommunikáció vizsgálata egy termékkör esetében
  5. Választott kiskereskedelmi lánc promóciós stratégiájának elemzése

Dr. habil. Garai-Fodor Mónika

fodor.monika@kgk.uni-obuda.hu

  1. Analyses / preparing of a concrete marketing communication strategy
    Effect of generation marketing in case of a concrete marketing issue
  2. Analyses of factors which influence consumer behaviour in case of a
    concrete product / brand / service
  3. Az élelmiszer marketing hatása a Z generációra
  4. CSR / Fenntarthatósági / Employer Branding kampányok elemzése
  5. CSR / PR / egyéb natív kampányok generáció-specifikus elemzése
  6. Munkáltatói márka elemzése konkrét példán keresztül
  7. Valamely fogyasztói csoport / generáció médiafogyasztási szokásainak
    vizsgálata
  8. Valamely termék vagy szolgáltatás fogyasztását /
    választását befolyásoló tényezők elemzése

Dr. Molnár Máté

molnar.mate@kgk.uni-obuda.hu

  • A gazdasági fejlődés trendvonala Jánossy Ferenc elméletében
  • A kapitalizmus, mint gazdasági rendszer keletkezése és fő jellemzése
  • Fordulat és reform. A szocialista gazdasági rendszer kritikája a
    rendszerváltás előtt
  • Kornai János és a szocialista gazdasági rendszerek elemzése (A hiány)
  • A Marshall segély szerepe az európai újjáépítésben 1945. után
  • A nyugatnémet gazdasági „csoda” az 1950-60-as években
  • Az Európai Unió közös agrárpolitikájának fő kérdései
  • Az Európai Unió és a világgazdasági kihívások a XXI. században
  • Nagy-Britannia, az Európai Unió és a brexithez vezető tényezők
  • A 2008-2013-as világgazdasági válság és következményei
  • Az Európai Unió belső ellenzéke, az integráció ellenségei, az
    euroszkepticizmus
  • Az Európai Unió, mint gazdasági integráció előnyei és hátrányai

Dr. Popovics Anett

popovics.anett@kgk.uni-obuda.hu

  1. A személyes eladás szerepe a szolgáltatóvállalatok piaci pozíciójának
    megerősítésében
  2. A védjegyek szerepe és jelentősége az élelmiszer vásárlási döntésekben
  3. Adott vállalkozás belső kommunikációjának komplex elemzése
  4. Adott vállalkozás marketingstratégiájának komplex elemzése
  5. Az influencer marketing hatása a Z generáció fogyasztói
    magatartására
  6. Fogyasztói magatartás vizsgálata egy adott termék vagy szolgáltatás piacán
  7. Külső és belső PR komplex elemzése adott vállalat példáján keresztül
  8. Online vásárlási trendek elemzése
  9. Új online kommunikációs eszközök beillesztése a vállalati stratégiába

Dr. Saáry Réka

saary.reka@kgk.uni-obuda.hu

  1. Hatásmechanizmusok vizsgálata a reklámozásban
  2. Hírnév menedzsment, vállalati arculat, imázsvizsgálat, vállalati PR
    tevékenység elemzése
  3. Kis- és középvállalati marketing sajátosságok vizsgálata
  4. Márkaépítés a gyakorlatban, márkaérték vizsgálatok
  5. Marketingkommunikációs eszközök vizsgálata a vendéglátásban
  6. Marketingtervezés a gyakorlatban
  7. Szervezetközi marketing, B2B marketing elemzése a gyakorlatban
  8. Szolgáltatások marketing specifikumai
  9. Társadalmi célú kommunikáció sajátosságai, TCR, TCK kampányok
    vizsgálata

Dr. habil. Szigeti Orsolya

szigeti.orsolya@uni-obuda.hu

  1. A fogyasztási és vásárlási magatartás vizsgálata szabadon választott
    termék / termékcsoport / márka esetén
  2. A fogyasztási és vásárlási magatartás vizsgálata szabadon választott
    életmód / életstílus csoport esetén
  3. Különböző életkor-csoportok fogyasztói, vásárlói magatartásának vizsgálata,
    döntéseiket befolyásoló tényezők elemzése
  4. Alternatív táplálkozási szokások (vegetáriánus, vegán, gluténmentes,
    stb.) fogyasztói megítélése
  5. Táplálkozási betegségben (cukorbeteg, glutén-, tejcukor-érzékeny,
    tejallergiás, stb.) szenvedők élelmiszerfogyasztási és -vásárlási szokásainak
    vizsgálata
  6. A „mentes termékekhez” kötődő fogyasztói magatartás vizsgálata
  7. A fogyasztói üzletválasztás egyes elemeinek vizsgálata adott bolt,
    bolttípus, termékkör, fogyasztói csoport esetén (elsősorban hagyományos
    bolti környezetben)
  8. A hipermarketekben / szupermarketekben / diszkontokban /
    bevásárlóközpontokban megfigyelhető vásárlói magatartás elemzése
  9. Az (élelmiszer) nagy- és kiskereskedelmi vállalatoknál folyó
    marketingtevékenység elemzése
  10. Fast fashion márkák vizsgálata vállalati és/vagy fogyasztói oldalról

Dr. Varga János

varga.janos@kgk.uni-obuda.hu

  1. A projektmenedzsment a gazdasági szereplőknél
  2. Nemzeti vagy vállalati versenyképesség
  3. Válság- és változásmenedzsment a gazdaságban
  4. Az innováció szerepe a gazdaságban
  5. Globalizáció és nemzeti gazdaságpolitikák
  6. Az Európai Unió működése és gazdaságtana
  7. Finanszírozás és pénzügyek
  8. A nemzetközi kereskedelem és versenyképesség

Megjegyzés

A hallgatóknak módjukban áll szabadon választott témát választani abban az esetben, ha azt a témát előzetesen a kiválasztott konzulenssel megvitatja, a konzulens jóváhagyja és a belső konzulensi teendőket
elvállalja.
A felsoroltaktól eltérő témákat is lehet választani, amennyiben az megfelel az Intézet profiljának és annak megírását a felkért belső konzulens támogatja és aláírásával elfogadja.

Utolsó frissítés: 2024. április