MÜI – TDK témák

Intézeti TDK felelős:
Dr. Varga János
varga.janos@kgk.uni-obuda.hu

Dr. Balázs Zsuzsanna

balazs.zsuzsanna@kgk.uni-obuda.hu

  1. A művészetek üzleti potenciáljának vizsgálata / Examining the
    business potential of the arts
  2. A művészet és a marketing viszonya (film, színház, fotográfia,
    festészet, irodalom, stb.) / Marketing the arts (film, performing arts,
    photography, visual arts, literature, etc.)
  3. Az üzleti élet és a társadalom genderszempontú vizsgálata /
    Examining the relationship between business, gender, and society
  4. LMBTQA+ emberek munkahelyi tapasztalatai / The experiences of
    the LGBTQA+ people in the workplace
  5. Az érzékenyítő tréningek szerepe a vállalati kultúrára / The effect of
    sensitization trainings on organisational cultures
  6. Az interkulturális kompetencia szerepe a vállalatok életében / The
    role of intercultural competencies in business life
  7. Írország, Magyarország és Olaszország üzleti és társadalmi kapcsolatának
    vizsgálata / Examining the business and social relationships between
    Ireland, Italy and Hungary
  8. Theatre and Economics – the Business of Theatres / A színház és a
    gazdaság viszonya
  9. A sztereotípiák, előítéletek és ideológiák szerepe a nők és kisebbségi
    csoportok munkateljesítményére / The effect of stereotypes,
    prejudicies and ideologies on the work performance of women and
    minorities

Balogh Attila

balogh.attila@kgk.uni-obuda.hu

  1. Fintech, modern pénzügyek, pénzügyi tudatosság
  2. Startup menedzsment
  3. Innovációmenedzsment
  4. Vezetéstudomány, vezetéselmélet
  5. Modern vállalati kihívások a XXI. században (AI, ESG, fenntarthatóság)

Dr. habil. Berke Szilárd

berke.szilard@uni-obuda.hu

  1. A vezető személyisége, -stílusa és a szervezeti kultúrával való kapcsolata
  2. Magyar cégvezetők egészségmagatartásának vizsgálata
  3. A hazai fantasy könyvpiac menedzsment és marketing szempontú elemzése
  4. A flow megélése vezetői pozícióból
  5. A munkahelyi jóllét biztosítása, mint a szervezetfejlesztés vezérlő elve

Dörnyei Otília

dornyei.otilia@kgk.uni-obuda.hu

  1. A Big Data használata a marketingben
  2. A fogyasztói magatartás elemzése különböző generációkban
  3. Fogyasztói és vásárlói preferenciák változása
  4. Marketingkommunikáció vizsgálata egy termékkör esetében
  5. Választott kiskereskedelmi lánc promóciós stratégiájának elemzése

Dr. habil. Garai-Fodor Mónika

fodor.monika@kgk.uni-obuda.hu

  1. Az élelmiszer marketing hatása a Z generációra
  2. CSR/ Fenntarthatósági/ Employer Branding kampányok elemzése
  3. CSR/PR/ egyéb natív kampányok generáció-specifikus elemzése
  4. Munkáltatói márka elemzése konkrét példán keresztül
  5. Valamely fogyasztói csoport/ generáció médiafogyasztási szokásainak
    vizsgálata
  6. Valamely termék vagy szolgáltatás fogyasztását/választását befolyásoló
    tényezők elemzése

Dr. Molnár Máté

molnar.mate@kgk.uni-obuda.hu

  1. A kannibalizmus gazdasági és szakrális funkciói a régi társadalmakban
  2. Az azték emberáldozatok
  3. A modern terrorizmus szociológiai háttere
  4. A Nyugat alkonya, avagy öngyilkos civilizáció a XXI. századi Európában
  5. A muzulmán terrorizmus a XXI. században

Dr. Popovics Anett

popovics.anett@kgk.uni-obuda.hu

  1. Influencer-marketing a gyakorlatban
  2. A gerillamarketing alkalmazásának lehetőségei
  3. Online vásárlási trendek elemzése
  4. Társadalmi felelősségvállalás (CSR) a gyakorlatban
  5. Külső és belső PR komplex elemzése adott vállalat példáján keresztül
  6. Szolgáltatások versenyképességének elemzése vállalati példák
    bemutatásán keresztül

Dr. Saáry Réka

saary.reka@kgk.uni-obuda.hu

  1. A marketingkommunikáció pszichológiai háttere
  2. Túlfogyasztás, társadalomorientált marketing – új trendek a marketingben
  3. Kapcsolati marketing lehetőségei szervezeti piacon és
    szolgáltatásmarketing területén
  4. Márkázás, pozicionálási stratégiák elemzése
  5. A szokásformálás marketing eszközeinek vizsgálata

Dr. habil. Szigeti Orsolya

szigeti.orsolya@uni-obuda.hu

  1. A fogyasztási és vásárlási magatartás vizsgálata szabadon választott
    termék / termékcsoport/márka esetén
  2. A fogyasztási és vásárlási magatartás vizsgálata szabadon választott
    életmód / életstílus csoport esetén
  3. Különböző életkor-csoportok fogyasztói, vásárlói magatartásának
    vizsgálata, döntéseiket befolyásoló tényezők elemzése
  4. Alternatív táplálkozási szokások (vegetáriánus, vegán, gluténmentes,
    stb.) fogyasztói megítélése
  5. Táplálkozási betegségben (cukorbeteg, glutén-, tejcukor-érzékeny,
    tejallergiás, stb.) szenvedők élelmiszerfogyasztási és -vásárlási
    szokásainak vizsgálata
  6. A „mentes termékekhez” kötődő fogyasztói magatartás vizsgálata
  7. A fogyasztói üzletválasztás egyes elemeinek vizsgálata adott bolt,
    bolttípus, termékkör, fogyasztói csoport esetén (elsősorban
    hagyományos bolti környezetben)
  8. A hipermarketekben / szupermarketekben / diszkontokban /
    bevásárlóközpontokban megfigyelhető vásárlói magatartás elemzése
  9. Az (élelmiszer) nagy- és kiskereskedelmi vállalatoknál folyó
    marketingtevékenység elemzése
  10. Fast fashion márkák vizsgálata vállalati és/vagy fogyasztói oldalról

Dr. Varga János

varga.janos@kgk.uni-obuda.hu

  1. Kutatások a globalizáció vagy a lokalizáció elemzésére
  2. Multi és transznacionális vállalatok, FDI befektetések
  3. A nemzeti versenyképesség vizsgálata
  4. Az innováció vagy a nemzeti innovációs rendszer vizsgálata
  5. Nemnövekedés és fenntarthatósági vizsgálatok
  6. A digitalizáció és a zöld átállás kérdései
  7. A vezetés minősége (főnökökonómia)
  8. Jóléti és életminőségi vizsgálatok
  9. Az EU-s integrációval kapcsolatos kutatások

Megjegyzés

A hallgatóknak módjukban áll szabadon választott témát választani abban az esetben, ha azt a témát előzetesen a kiválasztott konzulenssel megvitatja, a konzulens jóváhagyja és a belső konzulensi teendőket elvállalja.
A felsoroltaktól eltérő témákat is lehet választani, amennyiben az megfelel az Intézet profiljának és annak megírását a felkért belső konzulens támogatja és aláírásával elfogadja.

Utolsó frissítés: 2024. április