A csoportok kialakításának és a téma választás határideje az előzetes tantárgyfelvételi időszak utolsó napja. Ezen a napon 12 óráig a konzulens adja le az I. számú melléklet kitöltött, leellenőrzött, aláírt példányát a Projektmunka intézeti tantárgyfelelősének. Egy oktató maximum 8 projektet vezethet.
Hallgatói tárgyfelvétel ELŐADÁSRA (e-learning) történő jelentkezéssel történik abban az intézetben, amelyben a konzulens jogviszonyban van. (Ezáltal biztosított, hogy különböző képzések hallgatói közös projektmunkát készítsenek).
A téma és a csoport módosítására a regisztrációs hét második napján 12 óráig van lehetőség a konzulens engedélyével. Ezen a napon a neptun adminisztrátor (annyi labor csoportot nyit, ahány befogadott projekt van az oktató nevén). (II. számú melléklet)
A regisztrációs hét utolsó napjáig a hallgatók a konzulens által meghatározott sorszámú LABOR kurzust veszik fel.
Témával és konzulenssel nem rendelkező hallgatók a szorgalmi időszak első napján törlésre kerülnek az ELŐADÁS kurzusról.
A hallgatói projekttéma választása után a regisztrációs héten az oktató és a projektcsoport közösen határozza meg azt a minimum 4 témakört (3 db törzstárgy és 1db gazdasági vagy műszaki specializációs tárgy), amelyek a félév során az adott feladatban kidolgozásra kerülnek. Az ütemterv hetenkénti teljesítési határidővel ellátott 12 részfeladatot tartalmaz (az összesített projektdokumentummal és a prezentációval együtt), amelyek elkészítéséért a csoporton belül arányosan szétosztva 1-1 hallgató felel (4x 3db feladat).
(III. számú melléklet)
A tantárgyat felvenni utólagos tantárgyfelvétellel nem lehetséges.
Az első héten kutatás-módszertani előadásra kerül sor, amelyet a konzulens tart.
A hallgatók az elvégzett heti feladatokról munkanaplót vezetnek, amelyet a csoport többi tagja aláírásával igazol. (IV. számú melléklet)
A tantárgynak prezentációval és projekt záró dokumentummal (VI. számú melléklet) kell zárulnia. A prezentációt célszerű az oktatók és a hallgatók, valamint külső vendégek nyilvánossága előtt megszervezni intézeti szinten, az intézeti koordinátor közreműködésével (VII. számú melléklet).
A heti részfeladatok, a projekt záró dokumentum, a prezentáció, a munkanapló és az önértékelés (minden hallgató kötetlen formában leírja a csoport és a saját munkájával kapcsolatos észrevételeit max. 1 oldalban) feltöltésére a Moodle rendszert kell használni.