Mérnök üzletkötő szakirány

Jelenlegi hely

A képzés olyan ismereteket tartalmaz, melyeket elsajátítva a végzett hallgatók képesek lesznek bármely vállalatnál a marketing különböző területein (értékesítés, reklám, PR. logisztika, piackutatás stb.) elhelyezkedni és eredményesen dolgozni. A képzés műszaki része villamosmérnöki ismeretekből áll (Kapcsolástechnika, a Villamos fogyasztók, Automatizálás eszközei, valamint az Energiaellátás I.-II.), amely a Kandó Kálmán Villamosmérnöki Főiskolai Kar oktatóinak együttműködésével valósul meg. Részt vesz a képzésben még a Neumann János Informatikai Főiskolai Kar is, amely a matematika és az informatika oktatásáért felelős

A szakirány 2002-ben indult. Indításának előzménye volt a műszaki menedzser szakon folytatott oktatás, amelynek sikerességét a hallgatók jó elhelyezkedési tapasztalata, illetve a vállalati szféra pozitív visszajelzései igazolják. A piac liberalizálódásával párhuzamosan egyre nagyobb az igény a műszaki illetve marketinges-gazdasági területen egyaránt otthonosan mozgó végzősökre.

A marketing speciális területei a szakirányon piackutatás, szolgáltatásmarketing, médiamarketing és az elektronikus kereskedelem. A kurzusok az elméleti marketingismeretek mellett a gyakorlati ismeretek megszerzését is biztosítják, eljuttatva a hallgatókat az adott téma legjobb ismerőinek, specialistáinak szintjére.

A marketing tevékenység során felmerülő problémák kreatív problémakezelését a megfelelő készségek fejlesztését hivatott elősegíteni a külső piackutató és- reklám cégek aktív bekapcsolódása a szakirányú képzésbe. (Gfk-Hungary, Szonda Ypsos, McCann Ericsson, Carnation, stb.)