Ugrás a tartalomra
 logó
English / Magyar

Főmenü

  • Felvételizőknek
  • Képzéseink
  • Tanulmányi Osztály
  • Rendezvények
  • Kapcsolat

Kereskedelem és marketing felsőoktatási szakképzés

Jelenlegi hely

Címlap

1. A felsőoktatási szakképzés megnevezése: kereskedelem és marketing (Commerce and Marketing at ISCED level 5)

2. A szakképzettség oklevélben történő megjelölése:
- szakképzettség: felsőfokú közgazdász-asszisztens marketingkommunikáció szakirányon
- a szakképzettség angol nyelvű megjelölése: Economist Assistant in Marketing Communication
- választható szakirányok: marketingkommunikáció (Marketing Communication)

3. Képzési terület: gazdaságtudományok
Képzési ág: üzleti
Besorolási alapképzési szak: kereskedelem és marketing
A felsőoktatási szakképzettséggel legjellemzőbben betölthető FEOR szerinti munkakör(ök):

    2531 Piackutató, reklám- és marketingtevékenységet tervező, szervező
    2532 Pr-tevékenységet tervező, szervező
    2533 Kereskedelmi tervező, szervező
    3622 Kereskedelmi ügyintéző
    3641 Személyi asszisztens
    4131 Készlet- és anyagnyilvántartó
    4132 Szállítási, szállítmányozási nyilvántartó
    5111 Kereskedő
    5123 Telefonos (multimédiás) értékesítési ügynök

4. A képzési idő félévekben: 4 félév
A felsőoktatási szakképzettség megszerzéséhez összegyűjtendő kreditek száma: 120 kredit

  • az elméleti és gyakorlati képzés aránya: 50%-50%;
  • az összefüggő szakmai gyakorlat időtartama teljes idejű képzésben: 1 félév, legalább 560 óra. Részidős képzésben a szakmai gyakorlat: hat hét, legalább 240 óra. Részidős képzésben az összefüggő gyakorlat időtartama három hét;
  • a besorolási szakon való továbbtanulás esetén a beszámítandó kreditek száma: legalább 90 kredit;
  • a képzési terület szerinti továbbtanulás esetén beszámítandó kreditek száma: legalább 30 kredit.

5. A különböző képzési formák megszervezésére vonatkozó egyéb követelmények:
Részidős képzésben a tanóra száma a teljes idejű képzés óraszámának 30%-a.

6. A felsőoktatási szakképzés célja:
A felsőoktatási szakképzés célja olyan gazdasági szakemberek képzése, akik képesek általános gazdálkodási és ügyviteli feladatok lebonyolítására, döntések előkészítésére; alkalmasak kisvállalkozások áruforgalmi vagy marketing területén vezetői, nagyobb vállalkozásoknál középvezetők és a felsővezetők mellett kereskedelmi, illetve marketing szakreferensi, asszisztensi tevékenységet folytatni.
A marketingkommunikáció szakirányon továbbá a szak szerinti közös modulban megszerzett ismeretek és kompetenciák bővítése specializált ismeretekkel, részben pedig új, a szakirány területén megkívánt különleges ismeretekkel és kompetenciákkal (pl. marketing szakterületei, üzleti kommunikációs módszerek, a reklám- és médiakutatás területei, az integrált marketingkommunikációs tervek kidolgozása, a reklám jogi, etikai, és esztétikai követelményei).

7. A képzésben elsajátítandó kompetenciák
a) tudás, jártasság (a megértés és felismerés, a gyakorlat és a szociális területen),

  • alkalmas az áruforgalmi folyamatok átlátására, egyes szakaszai tervezésének támogatására,
  • képes a kereskedelmi vállalatok anyag- és információáramlása legfontosabb összefüggéseinek ismeretére;
  • képes információk gyűjtésére és kezelésére kereskedelmi területen;
  • alkalmas ügyfelekkel, partnerekkel való kapcsolattartásra;
  • képes jelentések, felmérések készítésére, szóbeli és írásbeli kommunikációra;
  • képes kérdőívkészítésben, piackutatásban való közreműködésre;
  • alkalmas a vállalkozás marketingtevékenységében való részvételre;
  • képes alapszintű szakmai beszédkészségre és szövegértésre egy idegen nyelven;

a marketing kommunikáció szakirányon továbbá felelős munkatársként, vállalkozások marketing-, reklám-, PR-, promóciós stb. részlegei, szolgáltató és ügynökségi vállalatok, illetve a médiumok hirdetési osztályai vezető szakemberei mellett asszisztensként, továbbá vállalkozóként alkalmas:

  • a vállalatok marketingstratégiájából fakadó marketingkommunikációs programok feladatok tervezésében, lebonyolításában, értékelésében való közreműködésre;
  • a vállalati arculattervezésben és az imázs alakításában való részvételre;
  • ügyfelek felkutatására, meggyőzésére, ügyfélkapcsolatok ápolására;
  • a reklám- és médiaügynökségekkel való kapcsolat kialakítására, azok felépítését és tevékenységét figyelembe véve;
  • a marketingkommunikáció eszközeinek alkalmazására az eredményes gazdálkodás megvalósítása érdekében;
  • a marketing- és reklámköltségek tervezésben és elemzésben, a marketing és reklám hatékonysága elemzésében való közreműködésre;

b) személyes, társas és módszerkompetenciák:

  • problémafeltárás;
  • kommunikációs készség;
  • csapatmunkában való dolgozás, együttműködési készség;
  • gyakorlatias feladatértelmezés;
  • rendszerekben való gondolkodás;
  • döntésképesség,
  • eredményorientáltság.

8. A felsőoktatási szakképzés moduljai és azok kreditértékei:

  • valamennyi felsőoktatási szakképzés közös kompetencia modulja: 12 kredit;
  • a képzési terület szerinti közös modul: 21 kredit, amelyből a képzési ág szerinti közös modul: 6 kredit;
  • a szakképzési modul: 87 kredit, amelyből az összefüggő szakmai gyakorlat: 30 kredit és a szakirány szerinti modul: 57 kredit.

    9. A felsőoktatási szakképzés összefüggő szakmai gyakorlatának követelményei:
    A szakmai gyakorlat a képzés negyedik félévében a felsőoktatási intézményben, illetve annak gyakorlati képzést biztosító szervezeti egységében (tanműhely, tanszálloda, tanétterem, laboratórium, taniroda), valamint a felsőoktatási intézmény által alapított gazdálkodó szervezetnél, továbbá egyesületnél, alapítványnál és egyéb gazdálkodó szervezetnél végzett gyakorlat.

    10. Idegen nyelvi és szaknyelvi követelmények:
    Alapszintű szakmai idegennyelvtudás, melynek követelményeit a felsőoktatási intézmény a szakképzési programban határozza meg.

    Mintatanterv

  • Gyorslinkek

    • Mintatantervek
    • Eseménynaptár
    • Projektmunka
    • Szakmai gyakorlat
    • Szakdolgozat, diplomamunka és záróvizsga
    • Nyelvvizsga követelmények
    • Gyakorlati helyek és állásajánlatok

    Menü

    • Karról
    • Képzéseink
    • Kutatás
    • Hallgatói információk
    • Szabályzatok, formanyomtatványok
    • Hallgatói élet
    • Személyi hírek
    • Kapcsolatok
    • Hasznos oldalak

    Intézetek

    • Közgazdaságtudományi és Pénzügyi Intézet
    • Módszertani és Menedzsment Intézet
    • Marketing és Üzleti Tudományok Intézet
    • Testnevelési és Sport Intézet
    • Vállalkozásfejlesztés és Infokommunikációs Intézet




    Hallgatói Önkormányzat
    Korrepetítori kör





    • Impresszum
    • Kapcsolat
    • Állásajánlatok
    • RSS